Promp Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Hei, vi skal ut på langtur snart, og det tar mellom 6-8 timer å kjøre med bil. Bebissen er 2 mnd og jeg lurer på om noen har noen gode forslag til en så lang biltur! Bør jeg stoppe hver time uansett om bebissen sover eller ei? Gode råd mottas med takk:-)
rampete robin Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Vi kjørte 4 timer når minsten var 3 uker. Kjørte så lenge han sov. Var han våken, men var rolig, så kjørte vi i nærmere en time før vi stanset. Hva med å ta toget deler av strekningen hvis det går?
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Vi kjørte til mine foreldre i Stockholm ca 8-9 timer kjøring når eldste jenten vår var 2 1/2 mnd. Vi kjørte så langt vi kunne mens hun sov. Så stoppet vi og gav mat når hun våknet og var sulten. Hadde noen kortere pauser og en lang pause (en times tid) i løpet av turen. Dere må bare ta det som en tur så det går sikkert kjempefint=)
AO3 Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Vi kjørte ca 4-5 timer da gutten vår var 2 uker gammel, det gikk helt fint. Vi stoppet to ganger på veien for "opptanking" og avlasting av ryggen. Han var rolig, og sov hele veien. - pass på at han ikke blir for varm! Temperaturen i bilen blir raskt like høy som inne, og hvis han sitter i dress e.l. blir det fort varmt. I alle fall i vårt sete kan det også fort bli ganske klamt for den delen av kroppen som er nede i setet - plast ventilerer jo som kjent dårlig... Ullbodyer etc er perfekt. - etter min mening trenger man ikke stoppe hver time hvis babyen sover - ta dere gjerne tid til en god, lang middag ca halvveis. Godt for dere, og babyen får god tid til å strekke på ryggen sin - ikke stress!
lille sprelle Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 fikk beskjed fra hs fysio om følgende: så lenge babyen sover - bare å kjøre er den våken - stoppe ofte for å hvile ryggen anbefaling er derfor: begynn med trøtt baby - sørg for å ha tilstrekkelig drikke og mat til de voksne og kjør i vei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå