Gå til innhold

Voldsomme rotte-gnagelyder i veggen. Får helt noia av dette..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skadedyrskontrollen er på vei.

Hadde en omgang i fjor vinter med rotter, men nå var aktiviteten helt voldsom etter lang stille periode.

Tør ikke gå forbi der den gnager fordi det er så ekkelt.

Grøsss.

Kan man få unntak fra 3 måneders oppsigelse på grunn av slike forhold tror dere?

Ja, vi leier, vi eier heldigvis ikke dette rottereiret.

Og de har foreløpig bare vært inni veggen. Aldri i leilighetene i huset. Hilsen både meg og skadedyrskontrollen.

Huseier har tettet alt som kan på utsiden av huset i grunnmuren også, så hvor de kommer inn vet ikke vi eller skadedyrskontrollen...

Fortsetter under...

Skrevet

HYYYL! Vet ikke hvordan det er med unntak fra leiekontrakten, men all min medlidenhet har du iallefall.

Rotter kommer inn overalt *grøss*

Skrevet

Ja, de gjør det de forbannede ekle skapningene... :(

Og siden de slo rot her i fjor, men forsvant håpet vi at problemet var borte. Men litt snø gjorde sitt til å få de inn igjen ja.. :(

Høres ut som de skal komme ut gjennom veggen i gangen. Skikkelig jævlig ekkelt.

Noen andre som vet om leiekontrakter i sånne tilfeller? Kan dette gå under vesentlig mangler ved leieobjektet som huseier (prøver, men ikke får til å) rette opp?

Skrevet

Fytte katta..

Ei venninne og hennes sønn og mann ble kasta ut på flekken, de fikk 1 time på seg til å pakke.. Lå 30 døde rotter inni veggen!

Uuuusj!!

Har selv hatt rotte inni huset mens vi bygde, men HELDIGVIS ble den borte!!

Skrevet

ååååå.... :( Husieer vet om problemet. da. De har prøvd å løse det lenge..

Gjest Dina:-)
Skrevet

Seriøst? Det er jo så lenge siden du begynte å fortelle om dette. Det må jo være brudd på kontrakten fra huseier sin side?

Annonse

Skrevet

Ja, det begynte jo da vi flyttet inn, merket det rundt jul i forifjor... og så var det 6 måneder der de forsøkte å bli kvitt problemet. stille sommeren, naturlig nok og nå igjen full aktivitet,...

Gjest Dina:-)
Skrevet

Så problemet HAR vært der siden dere flyttet inn? Det burde jo huseier visst.. Jeg tror det blir litt skjønnssak men han bør jo forstå at dere ikke ønsker å bo i et rottereir..

Skrevet

han sier han ikke viste det... det kan ikke vi sjekke heller. de skal jo flytte inn her selv, så jeg tror egentlig på de. for de ønsker jo ikke å bo i et reir selv...

Skrevet

Stakkars folk, tenk så kjipt å vite at de eier et rottereir.. De skal beholde barndomshjemmet fro enhver pris...

Nei du, jeg tror de rottene er tilbake for å hevne seg fra i våres:... ugh ugh bugg bugg!

Nå skal huset få svi for alle de tapte familimedlemmene som ble borte under forrige skadedyrkontrollørs rottegift..

Jeg vil tro at huseierene deres forstår det om dere ikke vil bo der særlig mer. Med B og en bitteliten plutteplutt til? De virker jo så hyggelige.

Hva sier Ø? Er han like sikker p¨at han ikke vil flytte? Har du banket vett i han eller mener han fortsatt at disse lydene er i hpodet ditt?

Skrevet

Jeg leide en gammel enebolig for noen år siden. Det viste seg at i et bitte lite skogholt rett ved eneboligen var det en komposthaug. Jeg selv observerte en rotte på dagtid ute..og det første som jeg tenkte: Jeg setter FYR på hele haugen, men kom til fornuften at det kunne fått skikkelig konsekvenser.

Fikk huseier til å leie inn skadedyrkontrollen. De var flere ganger i uken på kontroll, fikk lapp i postkassa at det var MYE aktivitet rundt "gamlehuset" (var 2 hus på samme eiendom).

Jeg fikk meg ny leilighet, men siste dagen før jeg skulle flytte ut satt venninna mi og meg i stua og hørte et skikkelig spetakkel i veggen/under gulvet....

...den natten sov jeg hos venninna mi for å si det slik.

Skrevet

Han er helt med på å flytte nå.

Når jeg trekker frem tanken på å få baby i dette sier han seg helt enig med en gang. Ikke et knyst fra han mer nei. :)

Han hørte de voldsomme tydelige lydene han også da. ikke noe tvil om hva dte var. og så høyt, hadde dere bodd her enda så hadde dere hørt det helt ned dit er jeg sikker på:)

Nå må jeg bare finne ut hvordan vi skal komme oss ut av leiekontrakten kjappest mulig...

Skrevet

Glemte å si: Du bør flytte snarest når du har små barn.

- og for all del: Ikke la babyen din sove ute uten tilsyn...aldri når dere har et rotteproblem. Trenger ikke si hvorfor...... ;o(

Annonse

Skrevet

Finnes det ikkenoen som har litt oversikt over leiekontrakter og muligheter for oppsigelse og brudd? Sjekk med de før du snekker med huseierene i tilfelle de slår seg vrange..

jeg er sikker på at de har funnet veien inn i gamle huset vårt også, det er ikke akkurat splitter nytt

Så kjipt for dere, men med tanke på hullet i taket og rotter i veggen synes jeg huseieren bør flytte inn der selv hvis han mener at dere kan bo der. Det har han sikkert kjempelyst til...

Har du funnet noen andre leiligheter i byen?

Skrevet

Har bare en på 2,5 nå, han sover aldri ute:) Og jeg vil flytte snarest ja. må bare finne ut hvordan vi skal få råd til dette...

Baby får vi ikke før i august igjen.

Skrevet

LOL!

Skal jeg komme å hente de? De kan få bo i stua mi? Knis. Nej seriøst, skjønner at du synes det er ekkelt. Er litt anderledes med de to søtingene som sitter i bur her borte og gnager da.

Vi hadde mus som vandret rundt på kjøkkenbenken der jeg bodde før. Så jeg gikk ut for å kjøpe sånne humane feller som vistnok skal knerte de med en gang, og da jeg kom ned om morgene satt det en levende torturerert mus i fella. Den hadde rivd over seg brødfjøla så den kom ingen vei men levde gjorde den. Jeg tok med meg Lille og løp ut av huset og sa til x'n at jeg kom ikke tilbake før han hadde vært hjemme og reddet musa ut av fellen. Føler jeg har dårlig musekarma etter det enda!. hehe.

PS: rotter spiser ikke små babyer som ligger ute altså. hehe. men de kan jo dra med seg en del bakterier da... og pps: svartedauen kom ikke med rottene..

Skrevet

Dette er ikke en snil am rotte da, stinkerbelle. Dette er en ond, ekkel. bakteriebefengt kloakkrotte fra helvtete!

De i bur vet du hvertfall hvor er og at de ikke gnager seg inn i leiligheten...

Bedre å drepe de enn å torturere de tenker jeg forresten. kjapt og smertefritt er jo mye mer humant enn langsom smertefull død...

Nei, greit at ikke jeg får svartedauden osv, men jeg klarer ikke la være å tenke på bakterier i forhold til babyen i magen om de er her enda når dne kommer... får helt noia av dette. og jeg tror rottefaenen har tenkt å hoppe ut gjennom veggen eller gnage seg inn på kjøekkenet mitt.... :(

Skrevet

jeg skjønner deg som sagt godt. hadde ikke orket å leve med rottefanter i veggene jeg heller. synes det var ille nok med musene. og ja, klart det er mye bakterier med ekle svære kloakkrotter. usj. hva gjør forresten skadedyrskontrollen. sprayer inn noe dritt så de dør? og hva da?ligger de i veggen og råtner? grøss. hehe. neeej, få deg nytt hus så kjapt som mulig.

regner med at du er nøye med å bære ut søppel og at du har søppeldunkene langt fra husveggene?

Skrevet

tror forresten jeg ikke ville hatt bosset inni i kjøkkenbenken heller. ta heller en pose og heng på døra eller noe.

Skrevet

Skadedyrskontrollen legger ut kontaktpulver, dvs pulver rottene går i som de slikker av kroppen, men pulveret er kraftig blodfortynnende gift og de dør:) mohahaha:)

og så ligger de i veggen og lukter og råtner slik at gravide neser sliter...

vi bærer ut matavfall ofte og annet når det er fullt, men regner med matavfallet er verst ifht rotte-problematikk.

Avfallsbøttene står ikke inntil huset, men inntil et uthus/skur.

Men det er gjennom grunnmuren, enten her eller hos naboen de kommer seg inn. vi deler en vegg med nabohuset. og så kravler de opp og inn hit.

Rottefangerne og jeg hørte de isted, da hørte vi hvor de løp hen, hvilken vegg de løp for å komme seg vekk og det var den veggen vi deler med naboen.

naboer legger også ut gift forresten. Men det har tydeligvis ikke hjulpet.

Nå snakket huseier om å kontakte kommunene for å legge ut gift i kloakken, nabeon sitter i bystyret og skal presse litt på. Men jeg mener man kanskje burde tette til mellom husene og få fatt i problemet med hvor de kommer inn da...

Skrevet

åh herregud. jeg tror jeg hadde hatt større problemer med å leve med de døde skjellettene i veggene jeg! åh gruuuu! vet jo at om det er rotter i fjøs osv så må de fjerne de døde dyra også, holder ikke at de ligger i veggene døde liksom. grøss.

Skrevet

Nja, er ingen som har fjernet de døde dyra fra i fjor her, regner ikke med de fjerne dette dyret om det dør heller.

Den som engang åpner hele taket i gangen får seg nok en overraskelse.

Men vet du, etter å bod med de ekle gangelydene og løpingen og rottehyl når de slåss og piping fra nye rotter, så er ikke tanken på et skjellett så ille. Når alternativet er en levende koloni liksom... :)

Skrevet

hehe. du får meg til å grøsse av de daglige lydene fra harry og orvard nå. de driver å vasker og steller hverandre for "natten" nå og da piper de og ynker seg litt når en av de er for hardhente.. hehe.

lukter de vondt da? når de er døde altså? grøss. nej seriøst. kom dere bort derfra. si opp i dag og om du må vente i 3 måneder så er du iallefall på vei ut derfra.

Skrevet

Ja, det lukter rottelik. Det vil si en slags søtlig, kvalmende lukt. som er ganske ekkelt. Og om de er mange lukter det urin også her... :(

Jeg kjenner dessverre lukter veldig godt for tida også... :(

Og lukta varer i en måneds tid ofte, litt avhengig av størrelsen på dyret og hvor mye gift det får i seg....

Ja, om vi sier opp nå før utgangen av januar så må vi bo her to måneder til. dvs ut mars. Problemet er bare å finne noe nytt, siden alle annonserer ledige lieligheter når de er ledige, dvs ikke noen måneder før som jeg er vant med fra større byer- Her skal man liksom ikke trenge å vite før rett før her.... :(

Skrevet

Æsj nå holder den på igjen, eller enda får jeg vel si... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...