tutta med 2 gutter Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Fikk mensen akkurat på dagen 6 uker etter at jeg fikk lille gullet mitt. Problemet er bare at nå har jeg hatt den i 15 dager, og formen er ikke på topp. Er sliten og slapp, og alt er et ork. Min mor syntes også at jeg var veldig blek og så sliten ut. Flere som har opplevd sin første mens langvarig?? Burde jeg kontakte lege eller er det normalt??
*LilleTroll + spira Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Min varte ikke lenge, men har flere venninner som har opplevd det samme som deg. Har du sjekket jernlagerene dine, med tanke på at du er sliten og slapp?
2stk*perfekteBarn Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 har man jernmangel noe som det kanskje tyder på at du har, siden du er blek og slapp? Så kan det også resultere i voldsomme blødninger ved menstruasjon fortalte min lege meg...
Mrs. Charming Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Huff! Jeg skulle virkelig ønske jeg slapp denne menstruasjonen, virkelig noe jeg IKKE har savna! Jeg også fikk den akkurat på dagen seks uker etter at jeg fødte-Irriterende perfekt timing. Men apropo slapp og blek: Jeg tenkte jeg skulle ta jern igjen under de førstkommende menstruasjonene siden jeg fikk jernmangel etter fødsel-det har så lett for å komme tilbake. Kontakt legen du, men h*n kommer sikkert til å si at etter 15 dager med mens, trenger du jern...Men om det er normalt med 15 dager mens etter en fødsel, det veit jeg ikke.
Mor Løvehjerte Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Min første mens varte i 18 dager. Blødde ut av alle dimensjoner! Var i kontakt med lege pr. telefon etter 12 dager, og da var han interessert i om jeg evt. kune være gravid (tenkte spontanabort) eller om det hadde vært snakk om morkakerester. Det var ikke tilfelle hos meg. Den 17. dagen ringte jeg og fikk øyeblikkelig hjelp-time på dagen. Var jeg hos legen, og det ble tatt g. u. Hun kalte dette for en umoden livmorslimhinne, og den måtte blø seg ferdig. Det ble tatt graviditetsblodprøve og målt jern. Jeg foreslår at du ringer legen, for det kan være de vil ha deg inn til kontroll. Neste mens varte i 5-6 dager. Blødde fortsatt mye, men ikke i nærheten av så mye som første gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå