Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare på 3. rugedag, og vet ikke engang om man skal kunne merke graviditetssymptomer så tidlig?? Men i dag har jeg altså hatt stikninger i mageregionen..kan dette være et godt tegn? Kan det bety at det fester seg? Håper det finnes noen IVF-ere som vet hvordan det er å være gravid, som kan hjelpe meg..? Huff, er så redd for å håpe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAA!! Det hadde jeg også på ca rugedag 3, fikk positiv graviditetstest på rugedag 14!! Har lest om flere her inne som har kjent det samme. Ei venninne av meg som også ble gravid ved hjelp av ivf kjente også de stikningene.

Det er ikke meningen å gi deg falske forhåpninger, men jeg tror det er et godt tegn. ;-)

Jeg fikk forresten ut 12 egg i går! Det blir tilbakesetting i morgen. :-)

Skrevet

Ååå, så fantastisk!!! Håper virkelig at det stemmer!! I tilfelle har det klaffet på vårt første forsøk! =) Men hadde bare stikninger i løpet av en times tid, kanskje, med mange minutter mellom hver gang..håper det er mye nok til at det et godt tegn? =)

Gratulerer med flotte egg!! =)

Skrevet

Jeg og hadde bare litt stikninger, sånn ca du beskriver... Skal krysse fingre!:-)

Skrevet

Hei meg83!

Vil bare nevne at du kan være gravid selv om du ikke har stikninger. Jeg er gravid for 7. gang (håper det blir vårt 4. fullborne barn), og har aldri kjent stikninger i magen før ligamentene begynner å strekke seg når magen vokser. Mine første graviditetstegn har vært uteblitt mens og ømme bryster. Men for all del - noen er mer følsomme enn andre og kan kjenne aktivitet inne i livmoren langt bedre enn hva jeg gjør. Lykke til med rugingen og krysser fingrene for at du er gravid;o)

mvh

Skrevet

Hei

Jeg hadde KRAFTIG stikking i kort periode rugedag 5. Etter det har det vært mye stikking og kramper i magen. Er nå gravid ;-) Så det kan være veldig gode tegn når det stikker så tidlig :-)

Håper det stemmer i ditt tilfelle også. Lykke til :-)

Skrevet

Jeg hadde stikninger og mensmurringer fra noen dager etter egginnsetting og fram til jeg var ca. 5 uker på vei. Er nå 11 uker på vei :-)

Lykke, lykke til!!!

Skrevet

Takk for alle svar!! Det gir håp =)

Skrevet

Det er i alle fall ikke et negativt tegn :-)

..men håpe skal man gjøre uansett, helt frem til mensen og en negativ test eventuelt kommer!

Kroppene våre (oss IVFere) er så fulle av hormoner og har vært gjennom så mye ekstra at symptomjakten blir enda litt mer nytteløs enn for "vanlige" prøvere - vanskelig å vite hva som betyr hva, om det i det hele tatt betyr noe, og lett å lulle seg selv inn i feilaktige oppfatninger enten den ene eller andre veien. Men HÅPE, det skal man!

Skrevet

Hei igjen!

For å oppdatere symptomlista, har jeg nå opplevd disse tingene en eller flere ganger: Stikninger, vondt i magen, treg/rar mage, ømme pupper, tisse om natta (aldri før), sure oppstøt, litt kvalm og svimmel... Vet ikke om alt er gravidsymptomer engang, men føler virkelig at kroppen må være gravid, så kommer til å blir helt forfjamsa hvis det ikke stemmer..! Huff, nå håper og tror jeg så mye at fallhøyden er så mye større hvis det ikke går.. =(

Skrevet

spennende å høre om alle "symptomene"

håper dette går din vei ass :)

Skrevet

husk at progesteronstøtten du tar gir graviditetssymptomer også! Mener ikke å hive ei bøtte med kaldt vann over entusiasmen din altså,må bare nevne det.Jeg fikk selv satt inn 2 egg i går,og har jo da satt progestan morgen og kveld siden onsdag.Og puppene mine er SYKT ømme og magen megaoppblåst,så jeg føler meg rimelig gravid,kan du si!;) Ville bare minne deg på dette,tror av symtomene dine så er det event. stikkningene du skal feste mest lit til! Jeg for min del velger nå å tenke at jeg er gravid intill det motsatte er bevist!:)) Maaaassse lykke til!!!

Skrevet

Hei!

Ikke for å gå i forsvar her, men jeg tar ikke noe progesteronstøtte... Eneste jeg tar nå er folat + metformin pga. PCOS... Men en del kan selvfølgelig være innbilt likevel.. Liker innstillingen din om å være gravid inntil det motsatte er bevist, hihi =) Jeg har kjøpt to kjempestilige babyplagg på salg i dag :) 59kr tilsammen :) Før har jeg kjøpt noen jenteklær, men i dag kjøpte jeg unisex, så kan jeg få brukt det uansett...snaart, håper jeg! ;D Lykke til med eggene dine!! Spennende tider =)

Skrevet

Okay,nå lærte jeg noe nytt-IGJEN!!;) Trodde alle måtte bruke disse nasty stikkpillene for å stimulere slimhinnen i livmoren for å gi optimale forhold for festing og utvikling..Men det er så fint med BIM,man lærer så masse!! Hva er metformin for noe da?? Ække så bevandret i PCOS heller..syns det er spennende å høre åssen andre må gjøre det!:) Hørtes koselig ut med shopping av babyklær da!:) Jeg har ikke turt å kjøpe noenting,er så redd for å gå på en smell..Men det viktig å tenke og TRO på at vi skal komme i mål denne gangen!! For det skal vi nemlig,am I right??!;))

Skrevet

Hei meg83 :-)

Jeg tenkte å fortelle det jeg nettopp har opplevd...

Jeg fikk satt inn egg 13 januar, ett perfekt 5 dager gammelt blactocyst egg...legen sa at egget ville klekke seg ut av skallet sitt den dagen jeg satte inn og feste seg samme dag eller dagen etter.Jeg har hatt stikkinger og menssmerter/murringer siden dagen etter innsett og har det fortsatt og tror enda mensen er på vei for sånn føles det..

har smugtestet flere tester fra mandag altså rd 9 og til i går, de fra rd 9 og til rd 12 var svake positive med gradvis styrke, så tok jeg en digital i går på formiddagen på dag 13 og der poppet det opp GRAVID på under ett minutt :-))))

Det var da det gikk virkelig opp for meg og mannen min at jeg faktisk er gravid og at vi har lyktes så langt!!

jeg har også tisset ofte og på natta siden rd 9-10 og likeså med ømme bryster fikk jeg da. (går på progestan støtte, men faktisk ikke merket noe i brystene før da ) ett par kviser har jeg fått( da trodde jeg hvertfall løpet var kjørt, for det for jeg like før mensen) veldig trett men det er nok mye pga medisin, og blir gal av meg selv pga humørsyken,hehe.

Så tegnene virker veldig lovende og håper inderlig du også står med en positiv test snart :-)

Lykke til =)

Skrevet

Må føye til at blodårene på puppene er kjempetydelige og ser ut som flere lynnedslag, hehe :-)...det er noe jeg hadde fra tidligere graviditeter også...

Skrevet

Så flott da, lene80!! Gratulerer med spire! =) Og godt å høre både at du har tro på symptomene mine ;) og at jeg kanskje kan teste litt før!! Hater å vente, og hater å ikke ha kontroll over mitt eget liv =P

Skrevet

Klart det skal klaffe for oss!! ;D Bare noen få dager igjen før testing nå.. Når skulle du teste igjen, frk bulle? Jeg ble jo litt redd for at legene hadde glemt å gi beskjed om noe jeg skulle ta, men det kan jo bare ikke ha skjedd..? Så satser på at jeg faktisk ikke skulle ta noe annet.. Har akkurat fått konstatert PCOS, så har ikke kjempepeiling jeg heller.. men Metformin er egentlig en diabetesmedisin... Fant dette i Felleskatalogen, hvis du ville lese :) "Metformin er et antidiabetikum, et middel mot sukkersyke (diabetes mellitus), som senker blodsukkeret ved å øke insulinfølsomheten i en rekke vev, slik at disse kan ta opp og nyttiggjøre seg mer glukose fra blodet (blodsukkeret). Metformin hemmer glukoseopptaket fra tarmen og reduserer dannelsen av glukose i lever. Metformin Weifa brukes sammen med kostregulering og fysisk aktivitet til pasienter med Type 2 diabetes. Metformin Weifa brukes spesielt til overvektige pasienter, men har også effekt hos pasienter med normal vekt. Kan kombineres med andre diabetespreparater (tabletter eller insulin) etter anbefaling fra legen." Så vet du det ;)

Skrevet

Hei igjen meg83! Klart legene ikke har glemt å gi deg noe du skulle hatt,det kan jeg aldri tenke meg! Vi er jo alle forskjellige og har ulike problemstillinger,så det blir jo mange måter å gjøre disse greiene! :) Jeg skal teste 5/2,hadde innsett på fredag som var..ÅÅÅH,håper tida går foooort!!!!!!! Enn du da? din testdato?

Skrevet

Du har nok rett =) Jeg skal teste om nøyaktig en uke, søndagen, men kommer nok til å prøve meg et par dager før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...