Gå til innhold

gravid med diabetes 1.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er kjempefornøyd med oppfølgingen jeg får :) I begynnelsen var jeg på kontroll på fødepoliklinikken hver 14.dag , så hver 4.uke, og nå hver 14.dag igjen :)

hba1c min ligger på 4,7.

Slet med veldig lavt bl.s i begynnelsen av svangerskapet, men det kom seg :) Er forresten 33 uker på vei.

Hvor langt er du på vei da? Og er du fornøyd med oppfølgingen?

er 12 uker på vei nå. skal på kontroll igjen neste uke:)

Nei er ikke så veldig fornøyd med de folka som har med diabetes og svangerskap, de sa bare negative ting hele tiden, ingen positv opplevelse, og så er jeg jo så usikker på alt, så de kunne vært litt hyggeligere.

Men håper på at de har en bedre dag neste uke :P

Men målet mitt er jo selvfølgelig at hba1c skal gå ned, for ungen sin del, og min del. ønsker ikke en "stor" baby. Men har hørt om folk som har hatt en hba1c på over 7 i hele svangerskapet som har fått normale babyer og da :)

bor i Steinkjer, men må kjøre til tr.heim på kontroll (2timer unna)

Til meg sa de at det var ikke meg de brydde seg om,så jeg hadde ingen ting å si på det de sa. Får ikke gjøre noe med bl.sukkeret selv, men jeg liker å gjøre det på min måte uansett.

Så jeg er spent på hva de har å si på neste kontroll, om de blir fornøye eller ikke... menmen, må ta det som det

kommer :)

Hva mener du med at du ikke får gjøre noe med bl.sukkeret selv?

Jeg måler bl.sukkeret mitt 9-10 ganger til dagen (før måltid og to timer etter måltid). Da har jeg full kontroll :)

Skal på ny kontroll på tirsdag! Gleder meg til å se gullet på skjermen igjen :)

Annonse

At jeg får ikke gjøre slik jeg har gjort å sette så mye insulin jeg vil..

De har sagt hva jeg skal ta hvis bl.s er så og så høyt, men jeg følger ikke det de sier, da blir det for høyt bl.s til meg.

Måler bl.s ofte jeg også og tar insulin etter det jeg selv mener er riktig.

Men det blir sikkert bedre lenger it i svangerskapet :))

Jeg styrer insulinen selv! Og det er som indremedisineren min sier: " Det er du som kan dette best selv." Og han er kjempefornøyd med målingene mine. Jeg setter insulin utifra blodsukkeret og hva jeg spiser.

Gjør det du føler er rett for å få ned hba1cen din :)

ja, jeg føler at mitt eget opplegg fungere best :)

Før jeg ble gravid hadde jeg hba1c på 7,9

og da jeg ble gravid ringte jeg og fikk kontroll til dia.spl. og da var hba1c på 6,8.

Men så gikk den opp til 7.0 i starten av svangerskapet pga mye følinger spessielt på natta og da spiste jeg noe så når jeg våknet kunne bls.ligge mellom 10 og 15.

Men er heldigvis ferdig med de nattligefølingene nå:) så da håper jeg hba1c går ned igjen :)

Det høyeste jeg har målt er vel 8,9. Og det laveste jeg har målt er 1,9.

Men nå har det vært meget stabilt :) Med en hba1c på 4,7 kan jeg ikke klage :)

har aldri vært plaget med følinger på nettene heldigvis.

Håper du blir mer fornøyd med kontrollene fremover!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...