Gå til innhold

Noen som jobber som barnepleier på føde/barsel-avd her?? Hva slags utdannelse, og hvor?

Anbefalte innlegg

Hvilke type utdannelse er det? Høgskole?

Jeg har førskolelærerutdannelse, men kunne tenke meg å jobbe på føde/barsel...

Blir veldig glad for om noen har svar...

Og hva er evt lønn, sånn ca...

Fortsetter under...

En barnepleier er en hjelpepleier med tillegsutdanning.

Først 3år vgs for å bli hjelpepleier, så må en jobbe i to år som hjelpepleier før en kan ta et kurs for å bli barsel og barnepleier.

Det er svært få som arrangerer det kurset nå, siden etterspørselen etter barsel og barnepleiere er så lav. (Men om et par år vil det bli flere ledige stillinger, siden mange av de som er i jobb nå nærmer seg pensjonistalder)

Lønnen er vell omtrent som hj.pleier. Kanskje et hakk eller to over ans. for kurset?

(Det er viktig å skille mellom det som før i tiden ble kaldt barnepleiere; det er de som i dag er barne og ungd.arbeidere)

Vet du om det da vil holde å ta tilleggsutdanningen for meg? Selv om jeg ikke har hjelpepleierutdanning i bunnen.. Gikk helse og miljø, pluss almennfag, før jeg tok førskolelærerutdanningen... har så jobbet både i bhg og i barnevern....

Hva er årslønn for hj.pleier... jeg har ikke helt oversikten over sånt :-)

Jeg jobber som barnepleier ved føde/barsel avd.

Du må gå hjelpepleier først( eller det som nå er helsefagarbeider, 2 år + 2 år i lære) Så jobbe som hjelpepleier før du kan ta videreutdanning i Barsel og barnepleie.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...