Gå til innhold

Oppklaring Kjønnsvorter?

Anbefalte innlegg

Samboeren min har fått kjønnsvorter...Han mener det er jeg sm har smittet han, for jeg er den av oss som har hatt ubeskyttet sex og ikke sjekket meg etterpå.

Jeg ha aldri hatt en eneste vorte, så jeg ante jo ikke at jeg hadde det...

Kan noen forklare meg en del ting?

Kan jeg smitte han uten å selv ha vortene?

Smitter man hele tiden, eller kun i en viss periode?

Hvorfor har han vorter å ikke jeg?

Hvordan sjekker /finner legen ut at jeg har kjønnsvorter når jeg ikke har vortene??

Bør han dra til lege å få dem jernet, eller vil vi bare smitte hverandre frem og tilbake hele tiden?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139486761-oppklaring-kj%C3%B8nnsvorter/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

du kan ha kjønnsvorte-viruset uten å få vorter. det vil si at du kan smitte andre uten å få vortene selv. hvis han fjerner vortene, blir han likevel ikke kvitt viruset. derfor er det stor sannsynlighet for at de kommer tilbake (uansett, ikke fordi han har sex med deg) det fins ingen måte å fjerne viruset på, men kroppen pleier å bli kvitt det selv. men dette kan ta et par år. det er ikke farlig på noen måte. bare litt ekkelt:/

jeg fikk resept på en krem som skulle smøres på. 800 kr! dritdyrt!! og det funka ikke, de ble mindre og mindre men forsvant aldri og nå har de begynt å vokse seg større igjen. for noe dritt..

uansett, det jeg fant ut at jeg kan gjøre, er å bare klippe de vekk. du kjenner ikke noen ting av det. blør bittelitt. gjør ikke vondt, jeg lover! men det er enten å gjøre det selv eller å gå til en hudlege og gjøre akurat det samme men betale DYRT for det... skal i hvert fall ikke betale for den %#$%(!/ dyre kremen igjen.. hehe

• 1 måned senere...

Eller det går an å dra til gynekolog å få fryst de vekk ;) alle som en eller annen gang har hatt kjønnsvorter (kvinner selvfølgelig) KAN bli rammet av livmorhalskreft. Så man bør sjekke seg for dette innimellom, ta celleprøver!

• 6 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Du kan nok ha kjønsvorte-virus uten å vite om det. Jeg fikk kjønnsvorter for en del år tilbake. Var aldri i tvil hvor det kom fra. Kontaktet han og sa han måtte være obs på dette. Han nektet bestemt. Han hadde IKKE kjønnsvorter påsto han! Fikk aldri overbevist han om at det kom fra han.

Så han har nok vært ute og smitet flere, desverre:-(

Men jeg fikk heldigvis ikke store greiene. Og har heller ikke hatt ei vorte på over 10 år no;-)

Ikke har typen min fått noen heller!!

• 1 år senere...

Over 80% av seksuelt aktive har HPV virus. Dog er det IKKE samme "utgave" av viruset som gir vorter som gir kreft! HPV 16 og 18 er det som fører til celleforandringer, men er ikke de samme som gir vorter. Husk uansett å ta celleprøve, min lege sier at annethvert år er nok...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...