Gå til innhold

vi skal kjøpe oss ny bil, en 7 seter (for å få god baggasjeplass). har noen erfaringer med Chrysler eller VW Sharan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nei, men mitsubishi space wagon er ypperlig

Skrevet

Om det er bagasjeplass som frister så slår INGEN biler Chrysler Grand Voyager. Vi har en 2002 modell, og er sååå fornøyde.

Valget stod mellom Sharan/Touran eller Grand Voyager. (Hadde ikke lyst på sånn type Hiace...blir litt for firkantet varebil;0)

Så kom vi forbi på en parkeringsplass hvor en Touran stod ved siden av en Chrysler... Da ble valget lett!!

Når den i tillegg er god å kjøre, pen å se på + + så er alt bare lekkert.

Minus er at den bruker ganske mye bensin, men ellers kommer jeg ikke på NOE.

lektriske skyvedører bak, er kjekt for ungene når de egenhendig skal ut/inn i bilen.

Anbefales!!

Selv når alle syv setene er i bruk, er det plass til 2-3 kofferter OG kombivogna i bagasjerommet:0)

Skrevet

...altså Chrysler Grand Voyager ER faktisk den største slik type bil:0) Bare å sjekke ut målene..

Skrevet

ja, mannen min har sååå lyst på den, Chrysler Grand Voyager, en 2002 modell vi også har sett på. Vi hadde hjemme på prøvekjøring i helga, kjempeflott bil! med masse luksus synes nå jeg da,med alt det som var elektrisk...god plass, høy og fin....men jeg synes den sharan er like fin, men så klart mye enklere og ser jo litt mer billig ut...

Skrevet

sjekk ut seat alhambra. det har jeg, veldig kjekk bil! kliss lik sharan, bare billigere:-)

veldig økonomisk også i forhold til diesel.

Skrevet

Vi er også på utkikk, og det er de ferreste bilene som har bagasjeplass når alle 7 setene er på plass.Bortsett fra chrysler... så det blir nok det på oss også.

Skrevet

Hehe, da vi gikk for å kjøpe Chrysler var forretningen faktisk tom for den aktuelle modellen og for å forhindre oss i å dra et annet sted prøvde de å presse på oss en Seat Alahambra.

Nei takk, skal jeg først bruke flere hundre tusen på en bil, så skal den _ikke_ se ut som en spissmus! (Beklager, men design er ganske viktig for meg;)

Og vi kjøpte såklart CGV (et annet sted) og er strålende fornøyd med bilen. "Alle" advarte oss på forhånd fordi merket skulle visst være såååå dårlig, men det er bare bs! Jeg har hatt andre biler med bedre rykte hvor ALT har vært galt.

Til sommeren er det 3 år siden vi kjøpte bilen og det eneste som har vært galt er vanlige slitasjedeler.

Og plassen er så digg! Jeg kan fint kjøre tre vogner inn i bilen, og likevel ha plass til mye mer (vi har riktignok bare 5 seter).

Eneste du må huske på er å registrere den som personbil, ikke kombi! Da frigjør du ca 40 cm på baksetene =)

Skrevet

Som sagt; anbefales:0)

Skrevet

Jeg har bare hørt dårlige ting om Sharan. Naboen har den og han må fikse noe på den hele tida.. Han sa at han virkelig angrer kjøpet. Men kan alltids være en mandags bil da..

Bagasje plass er det ikke så mye av når alle setene er oppe.. Jeg spurte han nemlig..

Vi har Outlander 08 modell og det er god bagasjepplass hvis ikke alle 7 setene er oppe. Men sp kjøpte ikke vi den fordi det var 7 seter. De kunneman ikke velge bort. En knallbil i alle fall..

Skrevet

Jeg har hørt at Chrysler er helt krise på vinter-/sørpeføre.... Mn har ikke prøvd selv!

Skrevet

Styr unna sharan, iallefall 2002 modell og eldre. Hadde bare trøbbel med våres 2002 modell!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...