Vannmann35 Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Hva synes dere om disse to? Har alltid likt Jacob, men det er jo så veldig poppis... Har selv hele 3 bekjente med sønner som heter dette, men er det egentlig et problem? Ingen av de vi vanker sammen med. Mannen foreslo Adam, og jeg synes det er flott - eneste er at jeg tenker litt på han som var i Homsepatruljen, men det var jo forsåvidt en kjekk kar det da...
Mamma&snuppa&spiren Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Adam tenker jeg Eva og Adam. Men synes Adam er fint jeg Fader Jacob Jacob er helt greit for min del
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Jeg synes Jacob er finest av de to, det er et vakkert, stødig, sjarmerende, internasjonalt og tidløst navn. Min oldefar het Jacob, har derfor tenkt litt på det som eventuell oppkalling den dagen jeg får barn. Adam er fint nok, men jeg synes det blir litt for mye den første mann og kvinne.. Du bør være kristen, for å si det sånn :-) (mener jeg, da!)
(Oktober) Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Adam er nesten et "glemt" navn. Fint! Det kan du bruke:) Jacob liker jeg veldig godt! Litt bedre enn Adam. Trenger ikke å være kristen for å kalle sønnen din for hverken Adam eller Jacob.. Ang. dette her med de 3 små guttene som heter Jacob... Dere kjenner det på dere selv.. Liker dere best Jacob, så mener jeg at dere skal bruke det. Det er deres sønn! Ville vært "for dumt" om dere valgte et annet navn dere kanskje liker mindre pga du vet om tre andre med det navnet. Spørs jo selvsagt hvor nær dere er foreldrene, men virket ikke som det var så nært..
Tyra85 Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 det som er dumt med å kjenne mange andre med samme navn kan jo gjøre noe med følelsen av å gi barnet et navn som er bare hans, tenker da jeg. i tillegg kommer jo argumentet med at det er kjedelig med flere barn med samme navn i samme klasse. jeg jobber på skole, så slike problem er kjedelige. det viktigste for meg er likevel det at hvis man gir barnet et navn som mange andre også har så mister det fort litt glansen. dette er da min mening. jeg ville valgt Adam. klassisk, tidløst, kort greit, internasjonalt og veldig pent
prebs Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Jacob er en av mine favoritter, ville gjerne bruke det selv, men har de samme betenkeligheter som du. Og selvfølgelig er det mest pop i Oslo der vi antakelig ender opp... Men om det gjør noe? Nei, egentlig ikke, men ikke bli frustrert om det er flere i barnehagen med samme navn! ; ) Adam liker jeg ikke.
Gjest Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Adam er tøft! Liker det:) Jacob heter min storebror, synes det er kjempefint. Hvis ikke han hadde het det, hadde vi nok vudert Jacob sterkt på en av guttene våre:-)
Synnøve_Solbakken Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Jakob evt med c, er veldig fint Adam er jeg ikke glad i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå