Gå til innhold

Noen anbefalinger på ansiktskrem/kuldekrem til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Gutten min på 10 uker er tørr i kinnene. Regner med det sikkert kommer av kulda. Vi er ute i vogna fra 1 til 3 ganger om dagen, og bor i Tromsø, så er stort sett minusgrader ute på denne årstiden.

Har vært litt "lessen" på å bruke noe krem på han i det hele tatt, tenkte at det var best for huden hans å ikke venne han til krem.

Bør jeg smøre han litt? I så fall, har dere noen anbefalinger på krem og hvor den kjøpes?

Videoannonse
Annonse
Gjest I og lillegutt
Skrevet

Hei :)

Vi bor også i Tromsø. Min sønn ble også rød, litt sprukken og tørr i kinnene. Jeg kjøpte ansiktskremen A-creme på apoteket. Er i mor og barn hyllene. Nå smører jeg et tynt lag før han skal ut og på kveldene, han er ikke rød i kinnene lengere! Lykke til =)

Skrevet

Jeg bruker A-Creme på jenta mi, kjøpes på apoteket:)

Gjest I og lillegutt
Skrevet

Den er parfymefri. vannfri vet jeg ikke.

Skrevet

hei.. jeg bruker sebamed kuldekrem (kjøpes på apoteket), den ble jeg anbefalt fordi den ikke inneholder vann (tiltrekker seg kulden), men rene oljer. smører et par ganger om dagen, og lillegutt er veldig fin i huden nå:)

Skrevet

Jeg vil anbefale å bruke Ceridal krem. Den får du kjøpt på apoteket, og den inneholder ikke noe vann. Sønnen min har i tillegg fått flere tilbakemeldinger etter å ha blitt smurt inn med den at han har så fin glød i huden.

Skrevet

Har prøvd mye forskjellig, og alle sal smøres på et kvarter før du skal ut med barne. Noen sier enda lengre tid. Er det vann i den (A-derma) bør den smøres på en time før.

Siden han allerede er tørr ville jeg valg Sebamed foran Ceridal. Da den pleier bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...