Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er nå 2 år og hu får se litt etter frokost og litt etter kveldsmat..

Vil gjerne ha noen synspunkter og kor mykje lar dere dem se på tv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jenta mi er 2 år og vet veldig klart hva som går på TV, så til hverdags blir det drømmehagen fra 17.30-18.00 + barne-TV på NRK - altså 1 timer. Etter barnehage og middag er hun sliten og det er greit å roe med litt. HinkelPinkel & co er det første hun snakker om når vi kommer hjem fra barnehagen - en liten TV-slave in spe :-) - er ikke det selv altså, så det blir nok ikke mere på leeeenge.

I helgene ser hun også litt på morgenene, vil se på, men leker ofte samtidig da.

Men i helgene får hun lov til å se på DVD - og da er det Elias, Postman-Pat og Unge Einsteins som er favorittene.

Jeg synes det er greit med slik in-put, så lenge hun ellers er aktiv, spiser sunt og er i god form.

Jeg mener det er mye læring og noe pedagogikk i barne-TV i dag.Jeg passer på å sitte sammen med henne, kose og og snakke om det vi ser, oppfordre til å delta etc.

Skrevet

Det kommer litt ann på, for det hender hun setter seg til og ser på noe som 5 åringen ser på også.

Men, hun ser sort sett Drømmehagen og litt barne tv alt etter hva det er.

Skrevet

Hvis han kunne få velge selv, hadde han sett på tv hele tiden...hehe. Neida, det er ikke så ille. Men, han ble plutselig over natta veldig interessert i tv. Vi brukte ikke å ha så mye tv på på dagtid, men han fikk noen filmer med byggmester Bob av fetteren sin og da var han solgt.

Han får se litt nrk-super før vi drar til bhg, også får han se litt mens jeg lager middag. Drømmehagen og av og til barne-tv (kommer an på hva som går). Han leker også i tillegg, så han sitter ikke pal og ser på.

Alt med måte : )

Skrevet

Godt å se at andres barn også er opptatt av tv. Vår ble også plutselig veldig interessert. Han får se etter barnehagen, og i helgene (må da begrense det litt, siden han eeelsker å se). Her går det i Elias, teletubbies, Byggmester Bob og nå nylig oppdaget vi drømmehagen...jadda :-) Synes han er litt vel opptatt av tv nå, men det blir litt titting daglig ja.

Skrevet

Hos oss er det litt om morgenen, og endel mer på ettermiddagen. Synes det er litt for mye, men hun er ikke så veldig flink til å leke for seg selv, vil stort sett ha oppmerksomhet hele tiden, så tv'en er min sjanse til å få gjort meg istand effektivt om morgenen. Og om ettermiddagen er hun så sliten etter barnehagen, og tv er ofte det eneste hun ønsker. Blir nok litt over en time til sammen tenker jeg. Kanskje halvannen. I helgene litt mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...