Gjest Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Jeg må bare lette min frustrasjon i dag. Jenta vår sliter med vond avføring, og dette har pågått en stund. har nå endelig "fått det igang" igjen, men hun er fortsatt redd for å bæsje. veldig ofte må hun være alene med en av oss på badet og ligge på oss/ være inntill oss for at hun skal få det til. I dag gråt hun da jeg kom å hentet henne i bhg, og jenta var helt på styr. det var såvidt jeg fikk henne hjem med gråt, skrik, hysteri og diverse. Jeg kommer hjem og prøver med middag osv. Ingenting - helt som en annen unge! Vi prøver en tur på badet og da sier hun "ferdig bæsje" - noe hun sier når hun er ferdig. Jeg begynner å lure litt, tar av henne osv og jammen! Litt bæsj i bleia! Seriøst! Er dette noe bhg-personalet har oversett?! Hva mener dere om dette? Normalt at de ikke kan ha fått dette med seg?
mai mammaen til to Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 men hvordan forventer du at barnehagepersonalet skal merke at hun har bæsjet når du ikke merker det selv?om du mener hun har bæsjet i barnehagen, hvorfor merket du det ikke da du hentet henne? eller når du prøvde å gi henne middag?
Gjest Vims Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Hei! Enig med Maibarna, nok om det. Og, ja det er normalt at bhg ikke merket det. Det kan skje rett før man henter, i utetiden, det kan være barn som leker for seg selv en stund, ikke all bæsj lukter like ille (heldigvis?!), noen/mange barn sier ikke fra når de har bæsjet, osv. Men er det noe som gjentar seg, at hun har bæsjet når du henter, kan du ta det opp med bhg (be dem være litt ekstra obs). Og du kan jo evt skifte selv før dere drar fra bhg også... Skjønner deg sånn at dette er et litt sårt tema, og du blir veldig beskyttende overfor datteren din og synes det er ille når hun har det vondt? Forstår det godt, dette ordner seg :-)
selma07 og engel Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Jenta vår fikk kraftig urinveisinfeksjon pga dårlig reinhold og at hun hadde bæsj lenge.. Jeg hadde snakket med de i barnehagen om dette. Det er viktig, og konsekvensene kan bli så store...
miapia Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Jeg synes det er helt utrolg at du synes barnehagen gjør en slett jobb. Du burde vær flau!! Håper virkelig ikke at du er en av de nye mødrene på avdelingen til mitt barn... Foreldre som klager på alle mulige bagateller ødelegger arbeidsdagen til ansatte som gjør en kjempejobb! Jo gladere de er, dess bedre føler de seg i jobben, og dess bedre jobb gjør de! Se om det gjentar seg før du sier noe!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Jeg sjekker alltid bleien når jeg henter. Kan jo være at de bæsjer rett før man henter, og da forventer jeg ikke at personalet skal oppdage det straks, er jo ikke alltid det lukter:) Min sier ikke alltid fra ennå heller, så jeg tar en sjekk selv for sikkerhetsskyld. Hvis vi skal innom noen steder etter barnehagen skifter jeg bleie før vi reiser derfra uansett om det bare er tiss. Syns godt man kan si fra hvis man ser at barnet har gått lenge med bæsj i bleien, men her oppdaget du jo det faktisk ikke selv. Ikke så lett for de ansatte heller da.
Sjusak Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 Det kan ikke hende hun gråt for at hun ikke fikk det til da? Og at det endelig "løsnet" når dere kom hjem? Er ikke sikkret hun har gått rundt med bæsj, hvis hun pleier å si "ferdig" og sa det når dere endelig kom på badet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå