Gå til innhold

KRISE!!?? Foreldet krav om fødselspenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vi har en gutt på snart 6 mnd og jeg har klart å glemme å sende inn søknaden om fødselspenger til NAV. Denne ble rett og slett forlagt, og jeg har ikke tenkt mer på det, i og med at pengene har kommet inn på kontoen.

Jeg fikk en purring fra NAV i slutten av desember, og sendte da søknaden med en gang. Nå har jeg fått svar, og det kan se ut som om jeg kun vil få fødselspenger for de tre siste månedene, regnet fra søknadstidspunktet.

Er det noen som har opplevd det samme? Det står at foreldelsesregelen ikke er absolutt, og at det er mulig å klage - noe jeg selvfølgelig vil gjøre.

Er rimelig fortvilet nå, og mannen er ikke helt imponert over at jeg har klart å glemme dette...

Hilsen surrehøna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff da! jeg har hørt en plass at man kun får betalt tre mnd tilbake i tid hvis man glemmer å søke ol. desverre! se på NAV.no kanskje det står noe.

Skrevet

Dette er virkelig det verste jeg har hørt. Da mister jeg 3,5 månedslønner!!! Kan det virkelig være sånn? Håper det er noen andre som har noen mer oppmuntrende erfaringer...

Skrevet

Har nettopp hørt om en annen som også fikk den "straffen" fordi hun ikke hadde sendt inn søknaden. Hun klaget, skrev en forklaring og fikk det omgjort. Så det kan være det ordner seg hvis du klager. Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord. Jeg skal ringe NAV i morgen, og da får jeg nok beskjed om å sende en skriftlig klage. Håper det går den rette veien!

Skrevet

Oi! Håper det ordner seg for deg!!! Fikk en liten advarsel nå, jeg har ikke sendt inn søknaden ennå og snuppa mi blir 8 uker... Skal gjøre det idag!! Krysser fingrer og tær for deg;)

Skrevet

Det er nok slik reglene er, etter det jeg har hørt. Du får klage, og håpe at de er snille nok til å ta den til følge.

Skrevet

det er riktig at det er en 3 mnd frist.

synd men sant!

Skrevet

Klag, men vær ydmyk i klagen din. Det er tross alt du som har gjort en feil her, ikke NAV. Det er ditt ansvar og sette deg inn i reglene rundt dette. Taper du noen mnd med fødselspenger så er det ditt ansvar ikke navs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...