begla Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Hvor mye veier barna deres, og hvor lange er de? På 5 mnd kontroll veide jenta vår 7.3 kg og var 63 cm lang. Hun veide altså litt mye i forhold til lengden. Synes dette er litt vanskelig siden jeg har vært overvektig som barn selv og ønsker absolutt ikke dette for henne. Jeg kan jo ikke akkurat begynne å slanke henne, og hun er sulten hele tida for tiden. Hun får grøt til frokost (i ni tida), flaske i ett tida, middag rundt fire, og grøt igjen ca kl syv. Hun drikker bare 100-120 ml i ett tida da, hun elsker fast føde i forhold til melk... What to do??
gulla79 Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Mi jente var 62 cm og 5890 på 5mnd kontrollen, så hun er ganske lita. Jeg syntes ikke di jente hørtes alt for stor ut, ei på barselsgruppa mi har en baby som veide 7,5 kg fordelt på 63 cm, og den babyen så helt fin ut Du skal aldri slanke en baby, bare pass på at hun får i seg sunn mat, og sunt fett (viktig for utviklingen av hjernen). At hun er litt stor nå trenger ikke bety at hun vil være det senere, hun skal jo begynne å krabbe og gå om ikke alt for mange mnd, da er det mange babyer som blir "slankere". Hvis du selv var stor når du var liten skjønner jeg godt at du er bekymret, men selv om du var et overvektig barn, trenger ikke hun å bli det. Det at du er bevisst på det, betyr jo bare at du kan gi henne et best mulig kosthold, og da får hun jo et godt utgangskpunkt.
luna08 Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Jenta mi veide 7.3 og var 63 cm på 3 mnd kontrollen!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå