Gå til innhold

SULTEN HELE TIDEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon... Er i uke 24 nå og er konstant sulten. Kunne spist nesten hele tiden, må gjøre det for å holde kvalmen under kontroll + for å unngå for lavt blodsukker. Jeg prøver å spise mager mat siden jeg må spise hele tiden; knekkebrød, frukt, yoghurt osv, men det er jo begrenset hvor mange måltider pr dag jeg orker å spise disse tingene.

Har lagt på meg 5 kg, og ønsker ikke å legge på meg mer enn jeg må... Noen tips? Noen andre som har det slik?

Fortsetter under...

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen. Jeg fikk et tips her inne om smoothie, så det tyr jeg til av og til. Ellers går det med mengder av frukt og vann med sitron i ja! ;)

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i denne ja. For min del kom den økende apetitten rnot uke 20, før den tid hadde jeg heller liten matlyst. Nå har jeg et konstant sug etter noe.Har jo også lest at man skal sise 5 små måltider om dagen i stedet for tre store, samt 5 frukter og grønnsaker om dagen. Alt i alt kan man jo spise ganske mye, så lenge det ikke er sjokolade og burger... Har lagt på meg 4 kg nå, og prøver å ikke spise søtsaker, ha sukker i teen o.l.

Skrevet

Samme som med "Vannmann31Gravid", her. Før hadde jeg dårlig matlyst og nå har jeg konstatnt sug etter noe. Gjerne noe søtt... Sukk...

Skrevet

Erica, du har jo lagt på deg veldig lite da til å være i uke 24 og være sulten hele tiden! Jeg hadde samme symptomer som deg (mat lindret kvalme) tom ca uke 15. De første 19 uker hadde jeg lagt på meg 9 kg! Når er kvalmen borte og appetitten mer under kontroll, men jeg har bestemt meg for ikke å sjekke vekta hele tiden. Har lagt på meg mellom 18-22 kg hvert eneste svangerskap, og det er mye fett og lite vannansamling. Har alltid hatt 8-10 kg ekstra som må slankes bort fra 3 mnd etter fødsel, kun ca 10 kg forsvinner enkelt av seg selv. Amming hjelper lite på mitt fett. Men sulte meg under svangerskapet for å hindre vektøkning orker jeg ikke.

Skrevet

Jeg har også en konstant sug etter noe å spise. Det kan være hva som helst, men med en gang jeg har spist noe tenker jeg "hva skal jeg spise nå da?" Kjenner jo at magen blir mett, men suget er der like fullt. Har våknet flere ganger om nettene og kastet opp fordi kroppen ikke klarer å håndtere all maten. Men det er så vanskelig å stoppe! Er 22 uker på vei og har lagt på meg 6,5 kilo, noe jeg synes er OK, men det er tungt å gå å være så mett, samtidig som jeg er så "sulten".

Annonse

Skrevet

Dette kjenner jeg igjen!

Er i uke 24, og de siste dagene har matlysten økt noe veldig! Fram til nå har jeg spist mindre enn jeg pleier, fordi det har vært mindre plass i magen. Men nå, er jeg sulten nesten hele tiden, og sjokoladebollene i alle kiosker og bensinstasjonene er ekstremt fristende.

Men prøver å være flink da....hehe. (Epler er en god erstatning.)

Har forøvrig gått opp mellom 4 og 5 kg til nå.

Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen, har en merkelig følelse i kroppen hele tiden - jeg MÅ ha ett eller annet, men vet ikke hva! Dette kommer uansett hvor mett eller sulten jeg er. Er 21 uker på vei og har gått opp 9 kilo jeg også. Det ENESTE som hjalp mot kvalmen i begynnelsen var mat, så jeg spiste alt for mye. Det jeg merker nå er at kroppen faktisk ikke tåler så mye mat, blir kjempefort mett, nå spiser jeg betraktelig mindre enn i begynnelsen av svangerskapet. Det går litt opp og ned det der, men det suget som kommer i tide og utide, som jeg ikke vet hvordan jeg skal stagge, er verst.

Skrevet

Kjenner meg igjen godt her også, men hos meg startet det i uke 8 og var helt ekstremt i cirka to mnd. Jeg var konstant sulten og måtte spise hele dagen og ble aldri mett. Var ikke plaget av kvalme men kjente at jeg ville blitt kvalm om jeg ikke spiste med en gang.

Nå er jeg i uke 26 og merker heldigvis at jeg blir fortere mett av "normale" mengder mat men det går ikke lang tid før jeg blir sulten igjen, men det jeg merker mest nå er at jeg hele tiden er sugen på noe søtt/godt. Prøver å holde meg i skinnet til hverdags og ikke spise så mye usunt men det er ikke lett!

Lagt på meg 7 kg til nå og det føler jeg meg komfortable med, med tanke på matinntaket de siste mnd.

Skrevet

Ser at det ikke bare er jeg som er konstant sulten...

Jeg er sulten hele tiden, og 10 minutter etter jeg har spist, så er jeg sulten igjen. Spiser jeg ikke med en gang blir jeg kjempekvalm og dårlig. De fleste nettene er jeg oppe og spiser i 4-5 tiden også. Er i uke 14 og har lagt på meg 3,5 kg. '

Kjenner at jeg blir veldig fort mett når jeg spiser, men det hjelper jo ikke når jeg blir sulten igjen med en gang og ikke har jeg lyst på mat heller. Spiser fordi jeg må for ikke å bli dårlig.

Er virkelig slitsomt dette...hehe.

Tar gjerne imot gode råd. Hadde skikkelig dilla på smoothie før jeg ble gravid, men ikke nå lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...