Gå til innhold

Noen som vet??Beregning av foreldrepenger..hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Lurer på en liten ting her..når man sender inn søknad om permisjon i god tid før permisjonen begynner.. Ser de på den og regner ut ifra inntekten jeg skriver der da?eller hvordan blir det? Hører at de i utgangspunktet tar ut ifra de 4 siste ukene før perm. begynner.. I mitt tilfelle går jeg ut i permisjon i mars.Og har i de siste mnd i 2008 hatt to ekstrajobber der jeg har jobbet ved behov.Men nå er jeg delvis sykmeldt pga bekkensmerter og kan da ikke ta på meg ekstravakter... Sender da i søknaden med lønnslipper for okt, nov og des. Og håper på at de tar gjennomsnittet av det når de beregner for meg..Hva tror dere?? Huff er litt bekymret...

Fortsetter under...

hei!

NAV sa til meg i dag at dersom en har variabel inntekt vil de se på snittet og utøve skjønn i hvert enkelt tilfelle! jeg har ikke jobbet de fire siste av de ti nødvendige månedene og hadde ulik inntekt i de seks månedene før det,

men har jo krav på penger selv om jeg de fire siste ukene har vært student uten jobb ved siden av. tror du ikke har så mye å frykte! Lykke til!

Er du sykemeldt frem til perm så får du som regel foreldrepengene beregnet på samme grunnlag som sykepengene du nå mottar.

Dvs at du ikke får noe endring.

Om du har variabel inntekt så tas det et snitt av en representativ periode

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...