Gå til innhold

To tette og barnevogn...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svar oss på disse spørsmålene så tror jeg mange erfarne vil gi deg sine råd:

* Hvor i landet bor du? (Værforhold :-)

* Går du tur på asfalt, grus,bakker og berg eller mest flatmark?

* Skal den brukes mest i by og senter?

* Er dere vanligvis en eller to som triller tur ( du alene eller en voksen til?)

* Skal begge ha mulighet til å sove i vognen?

* Er det viktig for deg å ha barna vendt mot deg både baby og soresøskenet?

* Tror du søskenvognen blir mye brukt, eller kommer du til å ha to enkeltvogner for de turene der dere er to som kan trille?

*Har du tenkt å kjøpe ny eller brukt?

* Prisklasse?

Jeg svarer :)

* Hvor i landet bor du? (Værforhold :-) - østlandet, ikke langt fra Oslo

* Går du tur på asfalt, grus,bakker og berg eller mest flatmark? - mest asfalt

* Skal den brukes mest i by og senter? Ja

* Er dere vanligvis en eller to som triller tur ( du alene eller en voksen til?) Både jeg og mannen min triller, men siden jeg skal være hjemme i perm så skal jeg hente og levere i barnehage (den største) samt handle etc...

* Skal begge ha mulighet til å sove i vognen? Det hadde vært fint... storebror vil være 18 mnd når baby blir født...

* Er det viktig for deg å ha barna vendt mot deg både baby og soresøskenet? På en måte ja, det er det jeg er vant med nå.

* Tror du søskenvognen blir mye brukt, eller kommer du til å ha to enkeltvogner for de turene der dere er to som kan trille? Mest til og fra barnehage samt handle... i helgene kan være vi bruker 2 vogner... hvis ikke søskenvogna er en suksess :)

*Har du tenkt å kjøpe ny eller brukt? Helst brukt....

* Prisklas - rundt 2000,- pluss / minus

Jeg vil da anbefale en vogn med svingbare men låsbare framhjul. Desverre er det nok ikke mange i den prisklassen du er ute etter, men mange er fornøyde med Carena sin søskenvogn, der du har separate kalesjer og kan ha baby vendt mot deg i hardbag, men sportsdelen er vendt fra deg. Du kan sikkert også få en brukt P&T søskenvogn, men der har ikke begge mulighet til å sove når babyen er helt liten og storesøskenet må sitte i søskensetet oppe på vognen.

En brukt Teutonia Team Alu ville kanskje også vært noe, for den er utrolig smidig å kjøre på asfalt og i byen. Der kan du ha barna vendt mot deg og begge har goood plass. Vognen er av de tyngste, men det merker du ikke så mye til hvis ikke du har mye bakker der du går..

Annonse

Synes ikke det er verdt å betale ekstra for å ikke se barna mine.... Hadde OTH men ble bare frustrert over å måtte stoppe opp, gå rundt vogna for å se barna hvis det var noe at vi solgte den etter tre måneder. Kjøpte en Teutonia Team Alu og den er perfekt for oss som går mest på asfalt og ikke trenger søskenvognen for "seriøs turgåing" ;-)

Naboen har en eldre Simo, den er kjempefin og har lange rygger, men desverre ikke svinghjul.. Har ennå ikke sett noen søskenvogner som er over 80cm (dør-bredde) og variasjonene på bredden er ikke så store. Fra 75 til 80 cm på dobbeltvognene og fra 60-70cm på tandemvognene. Bredden på vogna henger desverre ikke sammen med bredden på setene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...