Gå til innhold

11 mnd, hvor mye mme drikker de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp kuttet ut morgenflaska, for han sover lengre på morgenen nå. Så da er det rett på grøten.

På kvelden drikker han 150-200 ml med Hipp 2.

Enn deres små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 11 mnd nå. Hun drikker nok mellom 400-600 ml om dagen, bruker nan3. Det er fordelt på 4 måltider. Hun er så glad i melka og flaska. Vi har prøvd å slutte med melk til middag, men uten hell. Så hun får melk til alle måltidene. Tror vi kommer til å slite litt med å kutte ut nan.

Skrevet

Oj, det var litt mer enn min gutt ja, hehe.

Er det i tillegg til grøten eller?

Jeg har fått beskjed om at de skal ha maks 5-6 dl om dagen når de er 8 mnd og eldre, og da er væsken i grøten medberegnet...

Ellers blir det vanskelig for kroppen å ta opp jern.

Bare et tips, ikke noen formaning altså;-)

Skrevet

Her gir vi to flasker om dagen nå (morgen og kveld). Lager 160 ml i hver flaske, men hun drikker som regel ikke opp alt, mellom 100-150 ml ca. Gir fortsatt NAN2 jeg da ;-)

Skrevet

Gutten min er "bare" 10,5 mnd da, men han drikker toppen 400 ml melk utenom grøten. Og det er kun på natten/morgenen. Stort sett kun en flaske i døgnet, og da kun på natten (180 - 220 ml). Nekter plent å drikke mme på dagen, det har han nektet siden han var rundt 7,5 mnd. Men har spist grøt 3 ganger om dagen i flere måneder, så har jo fått i seg mye derfra.

Skrevet

Jonas får 2 flasker om dagen, en til lunch med 90 ml i. Yoghurt i tilleg, og en til kvelds- bare 90 i den og. Har trappet ned for å slutte med hvertfall kveldsflasken om ikke lenge.... Sover hele natten likevel (håper vi) så skal gi melk på kopp til grøten og legge han etterpå.

Bare fordi foreldrene ikke vil ha en for stor gutt som ikke får sove uten kveldsflasken.. Men han er godt over 11 kg stor så mat får han nok av.

Skrevet

Lillemor får 2 x 200 ml.

En om morgenen og en om kvelden.

Sitter å spekulerer på når vi skal kutte ut denne melka ....

Det er jo veldig kos med melken å da........

Spsier godt ellers, så hun får rikelig med mat.

Men har vært dårlig på å ta til seg veske ellers, så jeg lener meg hardt på at hun får nok veske i melka..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...