Gjest Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Mannen liker Leah så godt. Var inne på navneguiden og sjekket betydningen av navnet. Ble litt lei oss da det betydde” trett og matt” Ikke akuratt den betydningen man vil barnet sitt skal få…. Men jeg synes det er så pent. Ville dere brydd dere om dette? Ser det er økende i populæriteten, så det er ihvertfall noen foreldre som har valgt og ingonere dette.. Er det noe og bry seg om?? Jeg komm til og tenke på Leah Maria. Vi er troende kristne, begge har vokst opp i et normalt kristent hjemm, så sikkert derfor vi liker det så godt. De kommende jentenes oldermor, het Maria Elisabeth. Ønsker sterkt og oppkalle henne, hun var et fantastisk menneske som virkelig fortjener det. Hun døde desverre knapt 5 månder før jul...:( Hva synes dere om Leah Maria? Vi har ikke tenkt og bruke begge daglig, hvis dette navnet blir aktuelt. Leah Maria og Anna\Ada Elisabeth? Lufter også litt på Leah Victoria og Olivia Kristine... Vil noen komme med synspukter på dette?
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har alltid likt Leah godt, synes det er nydelig. Hva med Leah Elisabeth? Dessuten er Isabel en spansk variant av Elisabeth.
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Liker også navnet Leah veldig godt. Synes dere skal velge det navnet dere synes er fint, ikke henge dere opp i navnetopper og hva andre synes. Leah Maria - kjempefint
prebs Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Leah Maria er pent, og jeg hadde ikke brydd meg om betydningen av navnet. Heller ikke populariteten hvis dette er favoritten. Anna Elisabeth er også nydelig. Ada Elisabeth ok. Ikke såå glad i Victoria og Olivia, men Kristine er pent. Hva med Leah Kristine?
ma-85 Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Jeg synes Leah er forferdelig, og med den betydninga i tillegg, så ville jeg definitivt valgt noe annet. Av navnene du nevner, liker jeg egentlig bare Anna og Kristine. Elisabeth er helt greit. Anna Kristine eller Anna Elisabeth er jo pene kombinasjoner...
Vannmann35 Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Leah er et helt fint navn, men for meg gir det assosiasjoner til "lealaus" og betydningen "vi måtte le a Maria". Ellers klinger Leah Maria fint, og både Anna og Ada Elisabeth er vakkert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå