★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 hei..jeg fikk kontrastvæske gjennom egglederne for noen mnd siden for å sjekke om jeg var tett..leser om mange som skal eller har vært til lap.vet det er ett kirurgisk inngrep men er det for å finne ut om eggledere er tette det også eller åpne de eller "fikse"om det ligger noe hindringer i veien??lurt lenge på dette men føler det er ett dumt sp mål..men har hørt at det ikke finnes dumme sp mål bare dumme svar;)blir glad om noen kan si litt om LAP.kan jo føye til at jeg var tett men ble åppnet på ene siden med væsken...men eggl kan være skadet pga at de var så tett...er denne lap feks noe jeg kan få bruk for da? helt grønn her!! og lei etter vi nå har prøvd i tilsammen 1 1/2 år snart..vet mange har slitt lengre enn meg og ønsker alle lykke til!!!
Storepus - gir ikke opp Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Lapraskopi brukes til utrolig mange ting. Jeg har selv blitt lapraskopert 2 ganger. Første gang var det for å ta en titt for å se om jeg hadde endometriose andre gangen for å fjerne venstre eggleder. Det er et ukomplisert inngrep som gir kortere rekonvalenstid og mindre arr. Inngrepet foregår i narkose og de går inn med kamera og hjelpeapparater i små snitt i magen, fra 2 til 4 stk. I forhold til barnløshet (for å bruke det begrepet) så utfører de en lap for å se om det er noe som kan være årsaken til barnløsheten, tette eggledere, arrdannelser på eggledere, endometriose: alt mulig egentlig. Det eneste de ikke får oversikt over er innsiden av livmoren men den kontrolleres ved ultralyd. Personlig synes jeg det er en grei måte å finne ut om alt står bra til der inne. Synes ikke alltid at ultralyd gir gode nok svar! Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå