Gå til innhold

Hun skal ha pupp hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hva jeg bør gjøre her. Jenta mi er nå snart en mnd, og hun er så avhengig av puppen om kvelden/natten. Da er det eneste som gjelder for henne å ha puppen i munnen. Hun spiser litt., og ligger så og sutter litt som om det var en smokk, så sovner hun. Jeg forsøker å lirke henne bort fra puppen, men da er hun helt utrøstelig og leter som en gal etter puppen. I går var det slik fra i nitiden om kvelden og helt til klokken seks i morges.

Hva i alle dager er det som er galt? Er hun ikke mett? eller er det rent trygghetsbehov? Jeg tenker at dersom hun var sulten hadde hun jo spist og ikke lagt seg til å sove med puppen i munnen? Blir virkelig ikke klok på dette. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi på atten dager har begynt å få sånne tendenser nå :S

hun har egentlig vært veldig flink til å sove om natta, men de siste dagene så har det bare blitt mer og mer sugebehov.. tenk om det kunne vært økedøgn, men da hadde hun jo vært sånn på dagen også? eller?

vurderer sutt, men er redd jeg kommer til å angre. har du tenkt å bruke det eller?

Skrevet

Min har vært slik hele tiden, men hun har lagt godt på seg. Jeg har frsøkt å få henne til å ta smokk, men det vil hun ikke ha. Det eneste som hjelper er min pupp, og et blir jo ganske begrensende for meg når det er snakk om så lange intervaller som 10-12 timer. Hun klarer jo ikke å sove heller uten. Det går greit på morgenen og dagen, da kan hun sove i vognen sin og spiser ca hver 3. time. Men på kveld/natt er det da helt håpløst!

Skrevet

Dette går over etter noen uker. Lurte på det samme da gutten min var bitteliten. Helt vanlig at de små babyer har det slik og at kveldene og nettene blir travle. Sov når babyen sover og parker deg i sofaen med puppen ute om kveldene. Med så små barn er det jo ikke så farlig om man ikke kommer seg noe sted om kvelden tenker jeg..? Alt går i en overgangsperiode;)

Skrevet

Jeg kjenner meg ganske godt igjen, sånn hadde vi det også - men hun sov heldigvis noen intervaller også om natten... Jeg klarte å få i henne smokk rett rundt 6 ukerskontrollen. Da hadde jeg prøvd flere typer, men bestemte meg for at nok var nok, hun skulle ta smokk! Mam var den eneste hun ikke hadde fått gulpetendenser av, så jeg la jenta i armkroken, holdt smokken inn i munnen til hun begynte å ta suttetak og slapp. Det funket. I noen uker måtte jeg hjelpe henne med å holde den inne en del, men det gikk seg til deg og. Senere har jeg funnet ut at mam også har smokker som er mindre enn den jeg valgte (0-6, det finnes også 0-2).

Det blir bedre :) Plutselig savner du det nesten...

Skrevet

Det går sannsynligvis over. Min lå også sånn i de første fire ukene. Slitsomt ja. Jeg avvekslet med å gi han lillefingeren litt. Men ga smokk etter ti dager. Men på natten var det fortsatt bare puppen som gjaldt. For å si det sånn, så sov jeg sikkert to timer i døgnet den første måneden. Nå er han ti uker og våkner bare en gang per natt som mat. Så mine råd til alle som har det som meg, er å holde ut, og gi babyen den tryggheten og nærheten den trenger. Vet det er forferdelig med så lite søvn....

Har du prøvd flere typer smokker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...