Gå til innhold

Hvor lenge spiser deres barn om gangen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes min spiser så kort før hun gir seg, type 5-7min på hver pupp. Etter det tar hun tak og slipper, spiser litt, tar tak og slipper osv.... vet ikke om det da er tomt, begynner å bli tomt, om hun er mett eller hva...

I går og i dag spiste hun hver 3.time og sov godt i natt så virker ikke som hun er kjempesulten heller..?

Spent på neste veiing ja :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun spiser hver tredje time får hun nok mat, det trenger du ikke være redd for:)

Min lillebutt spiser gjerne hver andre time, og av og til etter en time, men han er bare to uker ensa, så har jo ikke kommet inn i ordentlig rytme enda...

De to eldste pleide jeg å amme hver tredje time på dagen, og lengre mellom på natta. Så synes det hørtes topp ut jeg!

Jeg ammer bare på ett bryst ved hver amming da... Har gjort det med alle tre,

Skrevet

Hvor gammel er jenta di?

Min er 6 uker, og de siste ukene har hun spist ca hver tredje time hun også. Ca 10 minutter hver gang, hun får bare en pupp hvert måltid. Noen få ganger vil hun ha påfyll etter en time eller to, og suger 1-2 minutter... På kvelden sånn elleve-tolv tiden spiser hun mer. Kanskje en halv time. Og da spiser hun begge puppene tomme. Fyller opp til natten. Da våkner hun opp igjen i 6 tiden, spiser 10 minutter - også over til tre timers økter igjen;)

Tror ikke du skal bekymre deg for at hun ikke får nok, de pleier å si fra hvis de er sultne:) Synes du hun legger på seg da? Her kan vi hvertfall gå på helsestasjonen å veie når som helst, så kan jo ta deg en tur og sjekke hvis du er usikker?

Etter de første ukene er som regel 10 minutter nok sa hs til meg.

Snuppa mi blir også kavete ved puppen i blant, suger, slipper, suger, slipper... Funnet ut at hun gjør dette hvis hun må rape, prompe eller bæsje - prøv å få henne til å rape og se om det hjelper. Eller hvis hun ligger vondt. Eller hvis hun er mett, men fortsatt har sugebehov. Blir sinna når det kommer melk;) Da hjelper smokken:) Og noen ganger vet jeg ikke hvorfor... da hjelper det å ta henne bort en liten stund, avlede oppmerksomheten også legge henne til igjen, da går det som oftest bra:)

Skrevet

Hun er 12 uker. Har frem til nå spist annenhver time på dagtid og oftere på kvelden, men i går og i dag ville hun ikke ha oftere enn hver 3., greit for meg det :) Hun spiser 6-7min på første pupp og litt kortere på den andre. Jeg gir fra begge for å øke produksjonen.. Tar henne alltid opp for å sjekke ifht rap/gulp når hun virrer sånn og da kommer det stort sett noe, men likevel er hun ikke så intr å fortsette spisingen. Hun gråter alltid litt i det jeg tar henne fra puppen, men med litt avledning så smiler hun igjen så virker ikke som hun er utsultet hvertfall...

Her spiser hun siste måltid for kvelden sånn rundt kl 20 og spiser ikke igjen før rundt 03 og så 07/07:30 så da holder det jo ganske lenge syns jeg..

Jeg kan og veie på helsestasjonen når jeg vil og bor nærme så det er ikke noe problem. Sist jeg veide hadde hun lagt på seg litt lite men da var hun syk i 1,5 uke i forkant så kan ha en sammenheng. Tenkte å veie henne igjen i slutten av uka bare for å se at det går riktig vei :)

Men takk for innspill, bekymrer meg for alt og ingenting for tiden :)

Skrevet

Jeg også bekymrer meg for alt og ingenting... men spisingen vet jeg hun har kontroll på! Hun har lagt på seg 2 kg på 6 uker, så er det noe hun får nok av så er det mat;)

Bare en liten ting... Kanskje du bare skal gi fra en pupp om gangen? Det er jo den fete melken de får til slutt, den melken som kommer først er mer "tørstedrikk" og ikke fetende og næringsrik. Så hvis hun ikke får den melken som kommer tilslutt vil hun heller ikke legge på seg... Bare et innspill altså:)

Skrevet

Poden min er 12 uker. Han spiser omtrent hver 3. time, noen ganger går det litt lenger. Han får en skikkelig dose med utpumpet melk (evt litt nan) før leggetid, så da går det gjerne 4-6 timer. Hadde litt problemer med vektoppgang på begynnelsen, så jeg har vendt meg til å gi omtrent 15 min på hvert bryst. Han protesterer vilt hvis han bare får ett bryst, men virker fornøyd nok etter 10-15 min på det neste uten at han nødvendigvis selv slipper taket

Skrevet

Her er problemet at hun selv slipper taket og ikke vil spise noe lenger enn max 8min, og kortere tid blir det utover kvelden. Antagelig har jeg mindre melk da og da gidder hun ikke spise når det ikke kommer så mye.. det kommer når jeg håndmelker sjøl så noe er det jo,men kanskje ikke nok? Uansett er det bedre enn tidligere kvelder siste tiden, da har hun ikke villet ha pupp i det hele tatt :)

Skrevet

Gutten min er 12 uker og har alltid spist veldig kort av gangen - kanskej 3-4 minutter, og som regel bare av den ene puppen.

Men han legger godt på seg, og spiser ofte; helst hver annen time, og en gang i skuddåret kan det går 4 timer mellom hver gang.

Går og håper på at han snart skal spise litt lenger av gangen (han har pr dags dato aldri tømt et bryst, er alltid masse melk igjen når han er mett), slik at jeg kan begynne å dra ut i verden igjen, uten å måtte skynde meg tilbake når det er gått 2 timer ...

Skrevet

Hvis veiingen i morra går fint så skal jeg ikke stresse noe mer med det, da får hun bare være en kort-spiser :)

Skrevet

Hun hadde faktisk gått ned siden forrige uke så da får hun hvertfall ikke nok mat...selv om hun virker normalt fornøyd og blid.. Får begynne med flasken med mme til kvelden igjen da, må jo gå opp i vekt stakkar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...