Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som det er flere her inne som opplever problemer med ammingen rundt tre måneder? Har dere greid å løse de, og eventuelt hvordan gjorde dere det? Tar i mot alle gode råd og velmenende tips!

Jeg har iallefall mine største problemer hittil, jenta mi som er født 1. november vil ikke ta puppen lengre! Hun spiser melken jeg pumper ut fra flaske, så det er ingenting i veien med smaken på min melk. Har litt lite melk, men selv når puppen er full nekter hun å ta tak.

Så nå pumper jeg annenhver time for å øke produksjonen og gir det på flaske i tillegg til NAN når hun ikke får nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har litt samme problem jeg og. Hun spiser ganske bra, men når det begynner å bli tomt gidder hun ikke jobbe for å få ut resten... Jeg har skyldt på penicillinen jeg har gått på, men tok siste pille søndag, så det bør jo være ute av kroppen min nå?

Her også tar hun utpumpa melk, så tror mer det er latskap enn at hun ikke liker melka egentlig... Skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Hun hadde ikke gått opp mer enn 5 g på 10 dager ved siste veiing heller, så fikk beskjed av hs om at jeg måtte tilby mer på flaske, særlig på kveldstid...

Skrevet

Hun her sluttet å ta puppen da hun var ca 3,5 mnd. Bare helt plutselig ville hun ikke ha pupp mer. Det gikk 14 dager, så plutselig tok hun puppen igjen!!:D

Aner ikke hvorfor det var slik, men nå har det heldigvis ordnet seg (bortsett fra at jeg nå har for lite melk..:P)

Skrevet

Puppekrisen inntraff ved 2 mnd alder her i heimen, snuppa fikk plutselig "puppeskrekk" og begynte å hyyyyle m en gang jeg la henne til, før hun så mye som hadde smakt på puppen engang- håpløst! Har ingen gode råd å komme m dessverre, da eneste løsningen for oss ble å gå over til flaske på heltid..

Skrevet

Hm, veldig merkelig at de plutselig bare ikke vil ha puppen.. Jenta vår vil til nød bruke den som smokk når hun er veldig trøtt. Et par ganger har det funket å gi henne litt mat fra flaske først - av alle ting, og SÅ puppen.

Jeg har også lite melk for tiden, så det er kanskje én av årsakene til at hun ikke vil suge. Har leid elektrisk pumpe på apoteket for å øke/oppretholde produksjonen - det fungerer utrolig bra - siden jeg begynte med det har jeg ikke måttet gi noe tillegg.

Mamma til en prinsesse: Fortsatte du å tilby puppen i de 14 dagene, så en dag tok hun den plutselig og alt var som før?

Hva gjorde du mens hun ikke vill ha pupp? Pumpet eller ga mme? Har det vært problemer å gå tilbake fra flaske til pupp?

Takk for svar!

Skrevet

Kikki1982: Jeg fortsatte å tilby puppen ja!:) Men tro meg; det var fryktelig frustrerende!! Men hun tok den plutselig en dag ja, å gjett om jeg var glad da!:) Alt strevet var ikkeforgjeves liksom..;) Jeg prøvde å pumpe meg å gi morsmelk, men ga mme det meste av døgnet..

Hun foretrekker å få flaske nå også, men jeg legger henne alltid til puppen før hun får flaske slik at hun ikke skal slutte å ta puppen helt igjen...:)

Skrevet

ja, man skulle nesten tro det. Her begynte det veldig smått ved 2 måneders alder og ble bare verre og verre. Så ved 3 måneder nektet han for fullt! Prøvde alt, pumpet ut mm og ga flaske, utelukket KISS, you name it! Men på natten ville han ta.

Nå er han 5 måneder og jeg kuttet ut ammingen for fullt for 1 uke siden og gir han flaske. Men ammer han fortsatt på natta. Prøvde å holde det gående så lenge fordi jeg gjerne ville amme. Nå er hverdagene våre fullt med kos og ikke hylskriking som før.

Skrevet

Opplevde litt av det samme som flere her, han ville heller ha flaske enn pupp. Men vi bytta til en annen flaske, som var vanskeligere å drikke av, mindre hull og bare ett hull, (fra å bruke NUKpumpeflaske til DrBrown), og da virka det som om puppen igjen ble mer attraktiv. Kan d være verdt å vurdere om en har ei for lett-drukket flaske? Lykke til!

Skrevet

Jeg bruker avent sine flaske med smokk nr 1. Der strømmer ikke melken ut når jeg snur den opp ned, men det kommer noen få dråper. Håper det skal hjelpe på at puppen blir mer attraktiv etterhvert. Har én mam-flaske tror jeg det er, og der kommer det en jevn stråle når den snus opp ned, så den vil jeg ikke bruke for at det skal være for enkelt for henne.

0908: Hvordan er det hos deg nå - foretrekkes flaske fremfor pupp? Har ingen erfaring med Dr. Brown, men kanskje vi må prøve litt ulike for at ikke flasken skal være for lettvint.

Skrevet

Smarte de små....så man må lure dem tror jeg. Jeg lager litt kaldere melk på flaske, sånn at pupp er varmere og mer kos. Og abolutt bare et hull, maks to da, til baby som er 5 mnd faktisk. Med forrige barn fulgte jeg anbefalingene fra FLASKEPRODUSENTEN (jeg vet, hvor teit går det an å bli...) ang hvor store hull det skulle være. Men innlysende gjør man jo da flasken lettdrukken, som hun over her også sier. Det kan også være noe med teknikken og grepet, husk babyen er større, ligger annerledes og er mer aktiv, blir lettere distrahert osv.

Lykke til!

Skrevet

Puppen ble attraktiv igjen her! Men etter fire nye uker velfungerende amming ble vi late og ga fra pumpeflaska igjen - og da ble det nesten med en gang mer vrient å få han til å ta puppen. Føler meg altså ganske sikker på at det er typen flaske som er avgjørende.

Kikki 1982: Har gjort litt samme test som deg: den flaska som er OK drypper det knapt fra hvis vi holder den opp ned, den andre renner det fra. Tror nok at type åpning, ikke merke, er avgjørende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...