Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal i gang med IVF denne syklusen. Er på dag 1 i ny syklus i dag og skal etter planen på første scanning i morgen. I dag våknet jeg opp med 38,5 i feber. På Stork anbefalte de at man hoppet over en syklus dersom man hadde over 38 i temperatur i ukene før EL. Gjelder det samme for IVF? Har sendt en mail til Nordica, men har ikke fått svar ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gynekologen min i Norge og legen på Nordica sa at feber ikke var noe problem så lenge den var lav - da jeg ba dem definere dette fikk jeg en kontakt "39" ene stedet og "under 38,5 er i hvert fall ikke noe problem" det andre stedet.

Skrevet

takk for raskt svar Shute! Har feber på 38,5. Fikk svar fra LIndenberg i dag. Han mener det ikke er noe fare så sant den ikke er mer enn 41!!

Skrevet

Vel, jeg hadde feber nesten hele syklusen - sånn 37,9-38,4 stort sett - og har testa positivt. Så så veldig ille kan det vel ikke være. =)

Lykke til med scanningene!

Skrevet

hegeno hvordan gikk det?

Skrevet

Det gikk bra satser:-) Influensaen var tøff, men jeg kom meg til gynekologen for første scanning og gikk i gang med gonal 'sprøyter' torsdag på tross av feber. Feberen forsvant heldigvis i helgen, så nå kan jeg begynne å bygge opp kroppen igjen.

Så langt merker jeg ingen ting til hormonene. Skal på andre scanning i morgen og er spent på hvordan det ser ut. Mitt drømme senario ser omtrent slik ut:

endometriet 8mm

Høyre ovarium: 7 follikler, 10 til 14 mm

Venstre ovarium: 6 follikler, 9 til 13 mm

Har jo lest boken du anbefaler og visulaiserer etter beste evne :-D

Merker du noe til nesesprayen?

Skrevet

Jeg er imponert at du klarte å komme deg til gyn med influensa :-D Som regel er senga eneste fokuset man har når man sliter med noe slikt.

Så bra at du ikke har merket noe til bivirkningene. Jeg håper jeg slipper det, jeg fikk nemlig utrolig oppblåst mage i flere uker av menopur (klarte ikke å ta på meg en vanlig bukse). Håper jeg slipper det med gonal f.

Jeg har ikke noe bivirkninger av spray. Det som er ekkelt med sprayen er at jeg av og til ikke merker noe når jeg sprayer (blir jo nervøs for at det ikke kommer ut noe). Blir glad i de noen gangene jeg kjenner litt ettersmak. Har du også opplevd det samme?

Så spennende at du skal på UL i morgen :-) Fortell gjerne hvordan det gikk her inne. Er så spent på høre om folliklene ;-)

Lykke til! :-)

Skrevet

Jeg har ikke tatt spray. Fikk beskjed om kort regime og ikke det lange med nesespray. Fikk ikke noen egentlig begrunnelse utover at han sa at jeg jo var ung;) Men ut fra det jeg har lest er det normale å nedreguelere med spray først, men den korte regime er noe man bruker på gamle damer .... ;)

Ultralyden gikk svært bra. Kroppen min reagerer eksemplarisk på hormonstimulering. Slimhinnen var blitt på 9 mm, i høyre eggstokk så vi ca 10 follikler på rundt 13 mm, i høyre ca 5 i rundt 13 mm. Ingen tegn til overstimulering!

I dag skal jeg også i gang med orgalutran for å hindre eggløsning. Glad jeg har en kjæreste som tar seg av all stikkingen. Syns i utgangspunktet ikke det er noe ekkelt med sprøyter, men er godt å få distansere seg litt og la noen andre ta seg av selve stikkingen. Han er svært rolig og flink til å stikke:)

Nordica ønsket egentlig at jeg skulle til scanning igjen på torsdag, men da er gynekologen min borte så jeg har fått time fredag. Jeg har ikke tenkt å hente ut egg før tidligst søndag, så det får pent holde med fredag. (Som om jeg bestemmer det her;)

Jeg får jobbe videre med visualiseringen og visualisere frem egguttak søndag :-D

Skrevet

Hei hegeno og satser, lenge siden sist !!

Kjempeflott kontroll hegeno, masse egg med flott størrelse, lover jo godt. Du går en spennende uke i møte. Du skal se dette går vegen !!!

Jeg hadde også kort regime uten nedregulering, blir ofte brukt på yngre kvinner ja. Lang nedregulering med spray skal visstnok gi flere egg fordi som har behov for det

.

Hos meg vokser og gror det to flotte og friske unger i magen. Har vært på en UL idag, og den ene ligger 6 dager foran skjema og den andre 5. Det blir sannsynligvis en gutt og kanskje en jente ????. Vanskelig å se på "jenta". Er straks 16 uker på veg. Nå er livet godt :-)

Ønsker dere begge, satser og hegeno masse lykke til med IVF-prosjektene. Kommer til å følge og heie på dere !!! Kjekt om dere oppdaterer her inne:-)

Stor klem

Skrevet

Bre med oppdateringer ja!! Ja du begynner jo å komme godt i vei Gitte. Tenk to stykker. Artig om det er en jente og en gutt, men sikkert topp med to gutter også:)

Gitte, hvor mange follikler hadde du? Og hvor mange egg endte det opp i? Du satte jo inn tre, men har du noen på frys også?

Jeg har bestemt meg for at jeg bare vil sette inn ett egg - i hvert fall på første forsøk. Kanskje tenker jeg annlerdes om ikke det går på første og tar sjansjen på mer enn ett egg på andre forsøk.

trodde ikke helt at man var en yngre kvinne i forhold til det å få barn når man snart er 39, men fint om det er slik ;)

Skrevet

Jeg var ingen storprodusent av egg. Gikk på standarddose puregon 150 IE i 10 dager. Hadde 5 follikler i moden størrelse og fikk ut 5 egg av veldig god kvalitet. 4 befruktet og delte seg som de skulle, men fikk ikke noen på frys da det var noe fragmenter på to av de. Det kan fint bli barn av de embryoene også, men de tåler ikke så godt å fryses. Så da var det jo likegodt at jeg fikk begge søsknene på en gang:-)

Men du med så mange follikler har nok store sjanser for å få på frys. Skulle det ikke gå på 1, forsøk så settes det vel vanligvis inn to stk når det er frys.

Og nei, vanligvis blir vel ikke 39 regnet som ung i denne sammenhengen. Men du responderer jo bra på medisinene !!

Skrevet

Hei Gitte:)

Da er jeg vel hjemme igjen fra Køben. På tross av så mange follikler ble det ikke hauger med egg. De tømte 9 follikler og fikk ut 7 egg. Til gjengjeld må jeg si meg svært godt fornøyd med eggene for alle 7 ble befruktet og alle delte seg perfekt så jeg har nå 6 på frys. Da burde jeg være sikret for alle tre forsøkene, men håper selvsagt at det skal klare seg med ett.

Jeg syns du var utrolig modig som satte inn 3. Det hadde jeg aldri turt, men regner med at du da også hadde et ønske om tvillinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...