Gå til innhold

"Hva mater du han med??" Er så lei!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av den kommentaren! Lillegutt er 3 mnd, veier ca 7,5 kilo, og han ligger helt fint og følger kurven sin. Alt ser fint ut i forhold mellom lengde og vekt, noe helsesøsteren sa var det viktigste å følge med på. Han ligger innenfor normalen, men muligens ikke midt på skalaen. Jeg burde sikkert ikke ta det så tungt, men jeg er så lei av at folk spør hva i all verden jeg mater han med, at han er sååå stor for alderen osv. Har 4 venninner som fikk barn 6 og 4 uker før meg og 3 og 2 uker etter, alle fikk jenter og de gnåler stadig, alle om at han er så stor i forhold til jentene deres var på samme alder og at de jentene som er mindre kommer til å bruke laaang tid på å ta han igjen.

Han får nan da jeg ikke fikk til ammingen etter å ha prøvd lenge nok, og barna vokser gjerne litt fortere på det. Han spiser det som står på pakken, de veiledende forslagene. Han spiser MAKS 6 flasker á 120-150 ml i døgnet, og spiser ikke om natta lenger. Er han virkelig sååå stor?? Jeg syns han ser helt fin ut jeg! Helt perfekt, selvfølgelig i mamman sine øyne!:) Måtte bare få ut litt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neh, min er 3,5mnd og veier 7100g og er 65cm lang :) følger kurven sin fint han og, da han var 4500g ved fødselen. Så gi F i hva alle andre sier du :) guttene våres er store og flotte!

Skrevet

Gutten min veide også 7,5 kg på 3 mnd-kontroll. Jeg ammer.... Synes han er kjempefin, jeg. Og hadde sikkert blitt like irritert som deg hvis jeg hadde hørt disse kommentarene igjen og igjen. Hurra for store gutter :-)

Skrevet

Fikk denne kommentaren på en cafe når mini var 3,5 mnd:

En dame satt ved bordet ved siden av oss og vi småprata litt. Hun syns selvfølgelig gutten var stor. Når venninna hennes kommer, sier hun, "Har du sett hvor STOR han er? Han er BARE 3 måneder!!"

Ja gutten er stor han men han er jo ikke no monster!!

Veide vel ca 6700 og var 64 cm på 3-måneders kontrollen...

Jeg digger den STORE gutten min jeg :0)

Skrevet

Min kjære lillebass er også stor, veide 7,8 kg og var 71 cm på 3 mnd kontroll, så han er faktisk enda større en din.. :) Og ALLE måååå kommentere det hele tida..! Skjønner deg veldig godt, at du begynner å bli lei, ja.. :) Men hs er fornøyd og jeg er fornøyd, og tenker at det viktigste er jo at de er friske og har næringsvett..! :) Synes også min lille ser fin ut, og det gjør helt sikkert din også..!

Guttene våre er jo selvfølgelig store i forhold til "normalen" men hva gjør vel det, det kommer garantert til å jevne seg ut etterhvert...! Lurer på om alle som til stadighet MÅ kommentere at de må jo være altfor store o.l. egentlig bare er litt sjalu på oss..hehe.. neida.. :)

Jeg er iallefall veldig fornøyd med min "lille"gutt :)

Skrevet

Å jeg syns det er litt dumt av folk å kommentere i hytt og pine! Hva vet vel de? Hvor stor skal en baby være ved 3 måneder.

Legger du 10 like gamle babyer ved siden av hverandre kan jeg vedde på at du får 10 babyer med ulik vekt, lengde, utseende, humør og personlighet..

Skrevet

Nikk, smil og lukk igjen øra!!

Jenta mi på 8,5 mnd veier nå 7,7 kg og er også innefor normalen. Babyer vokser nå så forskjellig, både de som fullammes eller nyter mme. Det er en grunn til at min lettvekter og godklumpen din begge er innenfor normalen :) Det er som i svangerskapet, "alt" er normelt, og godt er det. Det viktigste er vel en sunn og god baby som følger sin egen kurve!!

Skrevet

Gutter er ofte større enn jenter og kanskje spesielt hvis han får MME.

Skrevet

Bare lukk ørene og ikke hør på det;)

Jenta mi har alltid vert litt større enn andre på sin alder (ikke mye, sånn at folk kommenterte det voldsomt, men litt). Eg var glad til at hun spiste så godt og enda gladere ble eg da hun plutselig begynte å krype og gå. Synes nesten hun gikk ned i vekt eg! og da var eg glad hun hadde litt å ta av! Babyer skal ha litt ekstra "valpefett", det trenger de når de begynner å bevege seg! (ikke at tynnere barn er unormale da, men eg var iallefall glad for at jenta mi ikke var tynnnere...)

Skrevet

Synes ikke det er stort jeg...

Gutten vår var 7380 på 3mnd kontrollen, og hørte aldri noe om at han var for stor.

Fikk kun mm, og var lang med litt godt hold i.

Da han var 5 mnd begynte virkelig den motoriske utviklingen å skyte fart, og han la ikke på seg så mye lengre.

I dag er han 11 mnd og ca 11 kg, og en sterk atletisk gutt som springer rundt:-)

Skrevet

Gutten min var 7,6 kg på 3 mnd kontrollen. Han var 3,3 da han ble født. Og jeg er like lei som deg, over at alle må kommentere hvor stor han har blitt, og spør hva han spiser hele tiden. Jeg bryr meg ikke, så vil bare at folk skal slutte å blande seg i hva han spiser, og sammenlikne han med deres babyer. Nå har lillegutt blitt 8 mnd, fortsatt stor gutt, men han har ikke gått opp noe i vekt siden 6 mnd. Så det jevner seg uansett ut, de vokser i rykk og napp! Jeg vil heller ha en baby over vekstskalaen enn under. Da slipper man jo det stresset med om de spiser nok etc.

:)

Skrevet

Min go gutt va 7,6 kg og 63 cm da han va 3 mnd og nå ved 4 mnd va han 8,7 kg og 67 cm. Stor og go, syntes det va verre med forrige mann som var litt mindre enn de andre babyene. Husker at det var litt sårt å hele tida få høre så liten han var. Så har opplevd begge delene...

Skrevet

Jeg har hatt motsatt problem "Å s¨å liten han er!!!!!" Sikkert bare kjekt ment men når jeg strever med ammingen og er usikker på om han får i seg nok (gir mme også) så var det utrolig slitsomt at alle kommer med den kommentaren.Ble liksom ikke mer usikker av det.

Min var 5600g ca på 3 mnd kontroll og selvfølgelig minst i gruppa. Han var 3540 da han var født så helt gjennomsnittlig da. Men nå er han 4 mnd og godt i hold (syns jeg da)så jeg er roligere. Bare et hjertesukk fra meg også!

Skrevet

Gutten min var 7,5 på 3 mndrsen.

Jeg amme og han veide under 3 kg når han ble født så her kan du tenke deg kommentarene satt løst.

Første kontroll da han var 8 uker var jeg litt flau over vektøkningen hans, men på neste kontroll 5 uker senere hadde han gått opp 2 kg og da bare lo jeg for jeg innså at sånn var det bare.

Fløte i puppene, uansett jeg har verdens nydeligste gutt han er nå 2,5 år og både høyere og tyngre enn andre barn spes. jentene

Nå har jeg fått en jente hun er 2 mndr men her har vekta og så steget godt.

Skrevet

Ja tenk, allerede der starter man å putte mennesker innenfor et A4-format - ikke rart vi har forstyrrelser ifh mat og kropp i verden! Allerede fra de søte små er noen måneder gamle må unødvendige kommentarer komme - kan ikke folk finne noe bedre å si???

Skrevet

Prinsessa vår var 7.3 og 63 lang på 3 mnd kontrollen. Hun har vokst jevnt og trutt hele veien. Får bare mm. Ser jo at ho er god og rund men er verdens nydeligste. Har bare fått positive tilbakemeldinger fra helsestasjonen og andre rundt oss!! Ikke bry deg om hva andre sier, han er helt sikkert akkurat passe stor! Men skjønner at du er lei av alle kommentartene............

Skrevet

jeg elsker min store gutt jeg:) syns det er så rart at store barn ikke er "in" lenger jeg... før var det jo stas å ha store barn, ihvertfall store gutter! og jeg er nok litt gammeldags jeg, for jeg elsker den store gullgutten min med litt dobbelhake og småvakler på beina:D

er jo kjempegreit at babyene har en del å gå på hvis de gud forby skulle bli syke, og med tanke på at min bror fikk RX viruset når han var spedbarn og holdt på å stryke med av undervekt når han var syk så priser jeg meg lykkelig over å ha en stor og sterk tass!

Skrevet

Jeg er ganske imponert over disse store babyene, jeg! Min gutt er helt på kurven, og jeg gikk og bekymret meg for at han var for liten, for jeg sammenlignet med min venninnes baby (som ved 3 mnd var større enn noen av de andre babyene dere har nevnt i denne tråden, men det er jo akkurat slik han skal være! Det er vekten som er riktig for HAM!). Så enten det er den ene eller den andre veien, så blir det feil. ;)

Skrevet

har det motsatte "problemet" jeg og. jenta mi er snart 8 mnd og veier "bare" 7,2 kg, hun har bare fått mme fra hun var 7 uker, så folk kan ikke forstå hvorfor hun ikke er større siden hun bare får det + fast føde og nå da så klart. når jeg sier at hun snart er 8 mnd så gaper de nesten og si er "og hun er ikke større". nei hun er faktisk ikke det, menhva får man gjort da, kan jo ikke stappe i jenta mat når hun ikke orker mere etter full porsjon med grøt og middag. Aller er forskjellige, og godt er jo det. Hun følger kurven sin fint, både lengde og vekst, det er jo det viktigste.

Så jeg har måtte begynt å lukke ørene for disse kommentarene, det er vår baby og vi vet hvordan de er, de er helt perfekte..hehe

Skrevet

er det ikke bare å se litt stort på det da?

har ikke samme "problem" som du - snuppa var 3 kg på 3-mnd kontrollen..... men tror vel egentlig jeg har fått min andel av kommentarer på størrelse!

jeg synes det bare er moro å se hvor forskjellige de kan være og i barselgruppa er det en på din størrelse. vi har det gøy med å se på hvor forskjellige de kan være selv om de er like gamle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...