Gå til innhold

Gravid og snart oppsagt

Trinidad33

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg en bombe i fanget, var ikke forberedt i det hele tatt. Jeg har fått innkallelse til drøftingsmøte vedrørende mitt arbeidsforhold, noe som i dette tilfellet betyr at jeg mister jobben. Jeg trodde jeg var trygg, men det er det vel ingen som er i disse krisetider. Jeg veit ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Føler at jeg mistet all lyst til å jobbe. Sjefen min sa at jeg var jo "heldig" siden jeg har et friår å tenke på hva jeg vil gjøre videre. Han får sagt det.... Uansett er jeg litt ambivalaent til dette. Sjefen min er en surrekopp av dimensjoner og jeg irriterer meg masse over han, så på en måte er det greit, men samtidig er det likevel ikke greit å miste jobben. I tilegg er det lite sannsynlig at de vil gi noen økonomisk kompensasjon, dvs at jeg må jobbe ut oppsigelsestiden, noe som frister veldig lite. Æsj, dette var noe d.... Kan man forhandle seg fram til en sluttpakke? Noen som har gjort det på egenhånd? Andre i samme situasjon?

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hvor lang oppsigelsestid har du? Hvor langt er du på vei? Har du tenkt å søke ny jobb eller er det så nærme termin at du slipper det?

Jeg ble også oppsagt, og det var da 3 mnd. til jeg skulle ut i permisjon. Veldig frustrerende!!! Prøvde som bare det å få meg en jobb, men så fort jeg sa jeg var gravid, var det akkurat som jeg hadde en smittsom sykdom!!! Fra å være veldig aktuell og "ja, vi har mangen aktuelle stillinger for deg og din kompetanse" til "nei, det blir jo litt vanskelig, feil tidspunkt...krever en del jobbing og opplæring osv."

Ikke lett situasjon dette her...Håper det ordner seg for deg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...