Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 I barselgruppen som jeg gikk i før var det ei lita jente som hadde veldig trang hals og slet med pustestopp. De skal kanskje operere snart. Håper jenta snart blir bedre ) Men så var jeg hos legen med min gutt i dag. Han er mye syk, mye forkjøla og har hatt halsbetennelse ofte. Hun kikket han i halsen å sa at han han hadde ganske store mandler. Så når han ble forkjøla så skulle det ingenting til nesten før mandlene nesten sto i sammen, å det ble trangt i halsen. Hun sa at det er nok derfor han spiser så lite også. Noe han alltid har gjort. Men hun sa at han var for liten til å snakke om operasjon enda. Helst skulle de være 4 år, men det hendte de tok dem ved 3 års alder. Men nå ble jeg så redd for at han plutselig skal få pustestopp han også da.. =S Jeg har aldri opplevd det med han før. Men kan det plutselig bare komme?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Det største problemet hans er nok i forhold til mat, sikkert vondt å svelge når halsen er trang, hvis han ikke er tungpusta går det nok sikkert bra. Hun som hadde pustestopp, hva gjorde de når hun fikk pustestopp? Jeg har prematur, og helt i starten var det vanlig at de fikk pustestopp, jeg opplevde aldri det med babyen min, men som regel så begynte de bare å puste igjen av seg selv etter stoppen. Vil tro sønnen din vil få størst problemer når han er syk pga hovne mandler og derfor trang hals, da vil du sikkert være mer obs på han uansett, når han er frisk er sikkert ikke halsen så trang og derfor ingenting å bekymre seg for! Men ring legen som så på sønnene din, forklar hva og hvorfor du bekymrer deg, legen har sikkert et bedre og sikrere svar, så slipper du å bekymre deg unødvendig!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Takk for svar. Ja det er nok værst for sønnen min når han er syk. Han er ofte syk så da ligger han inne hos meg. Men det er vel forklaringen på hvorfor han alltid har spist så dårlig. Jeg kikket han ned å halsen selv, å så at mandlene nesten møttes. Sikkert vondt.. =S Kan det med store mandler ligge i fam. eller? Hva de gjør når hun får pustestopp? Det skjer som regel når hun gråter, eller om natta. Hun har alltid startet å puste igjen av seg selv. Men de er jo veldig redde da. Så de har fått tilbud om en slik maskin (husker ikke hva den heter). Men er det ikke en grense på hvor mange sekunder de holder pusten? Mener det var hvis det var over 15 sek. så skulle hun opereres..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 De med premature som ofte har hatt pustestopp kan få med seg en madrass de har i sengen eller en sensor på magen til babyen. Babyen min lå på en pustemadrass en uke etter at hun var koblet fra alle maskinene på sykehuset, hvis hun sluttet å puste ville det gå en alarm etter 20sek. Vet ikke om store mandler av arvelig jeg?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Ja okey, vet at man kan få en sånn pustesensor ja, eller sånn madrass som registrerer hvis babyen slutter og puste. Men her er det ikke snakk om prematur da. Det er pustestopp som er kommet seinere. Så det var snakk om en maskin de kunne låne fra sykehuset. Barna våre er nå snart 2 år. Men det er nok verre med hun jenta.. ( Håper de finner ut av det snart. Må være ekkelt å vite at det kan skje når som helst, selv om de som regel starter å puste igjen av seg selv. Takk for svar )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå