Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 20. januar 2009 #1 Del Skrevet 20. januar 2009 Våknet kl.03.30 natt til 10.januar, med vondt i magen.. Sto opp, gikk på do, og la meg på sofan etterpå.. Regnet med at det ble flere do-turer, og ville ikke vekke gubben og jentungen. Sovnet, og sov til kl.05.00. Da våknet jeg av at det smalt i magen, to ganger.. Lå å tenkte litt, og bestemte meg for å gå å tisse.. Akkurat i det jeg dro av meg buksa, rant det vann! Jeg ble skikkelig overrasket! Hadde ikkje forventet at fødselen skulle starte med at vannet gikk! Tørket meg, la inn ett bind, og gikk på kjøkkenet for å koke kaffe Tenkte at jeg hadde god tid, forrige fødsel varte jo i 18timer! Ringte føden å sa fra at vannet hadde gått.. Måtte bare komme når jeg følte at det var på tide, sa jordmora.. Ville vente lengst mulig, så jenta mi på snart 6år skulle slippe å stå opp så tidlig.. Gikk i dusjen, følte meg helt fin! Rakk akkurat å tørke meg, så kom den første rien! Var litt vond, så vekte gubben, så han skulle få spise frokost og våkne skikkelig før vi måtte dra.. Kl.6 kom riene med 4 minutters mellomrom, og jeg ble litt redd for at dette skulle gå fort! Ringte bestefaren til jentungen, og sa fra at vi kom med storesøster snart:) Vekte jentungen, kledde på henne og satte oss i bilen. Leverte henne, og kom til føden kl.07.15. Hadde da 4cm åpning og 3min mellom riene. Satt i badekaret en stund, men ble så vondt at eg måtte stå opp igjen i halv 9tiden.. Da var det 7cm åpning! Dette gikk fort! Prøvde lystgass, men ble bare kvalm.. Gubben masserte korsryggen min under riene, og klokken 9 var det full åpning! Fikk lov til å presse, og kl.09.27 var vår lille prinsesse født! 3100g og 47cm. 32cm rundt hodet.. Hun tok brystet med en gang, og var så utrolig fin! Sto opp og dusjet 2t etter fødselen, og i 1.tiden kom storesøster på besøk:) Det ble en kort og intens fødsel på 4,5time! Men er veldig fornøyd, og gubben ble heller ikke skemt.. Hehe.. Jeg sa klart ifra til ham like før pressriene, at han måtte ikke tro dette ble siste gangen! Da lo både han og jordmor godt;) Takk for meg for denne gang! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139482494-f%C3%B8dsel-p%C3%A5-45timer-historie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøvsjura Skrevet 20. januar 2009 #2 Del Skrevet 20. januar 2009 Gratulerer! =) fikk mitt 2.barn 1 dager etter deg Jenta vår kom 11.01 kl 12.54 og fødselen tok 5,5 timer! er like gammel som deg forresten =) masse lykke til videre =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139482494-f%C3%B8dsel-p%C3%A5-45timer-historie/#findComment-139485683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå