Gå til innhold

Noen med spes.ped eller sos.ped?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sosionom, men lurer nå på å endre litt retning. Har jobbet både barnevern og sosialtjeneste.

Jeg har begynt å se litt på spes.ped eller sos.ped. Men det må være deltid. Er det noen som vet hvor mye av sosionomstudiet som kan godkjennes i forhold til sos.ped? For det er jo unektelig mye sos.ped i det studiet. Hvor mye trenger jeg i tillegg for å få godkjent tittel innen sos.ped?

Men synes spes.ped virker veldig spennende også og er nok det jeg egentlig har mest lyst til. Hvor langt kommer man med spes.ped 1 i tillegg til sosionomstudiet? Det får man i videreutdanning? Det er 30 studiepoeng. Vil man kunne få jobb inne barnehage, skole, PPT med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spes-ped...og kan ikke tenke meg noe annet enn at noe av utdannelsen din er relevant innenfor spes-ped. Ta kontakt med høyskolen, og hør. De vet dette, og det er de som godkjenner tidligere utdanning.

lykke til...og for mitt vedkomne må jeg jo si at spes-ped er veldig spennende..Jeg jobber som spesial pedagog på en ungdomsskole i oslo. Men jeg vil jo tro at det er relevant der det er barn!! så barnehage, skole og ppt er jo virkelig yrker som trenger spesialpedagoger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...