Gå til innhold

Hva tror dere om dette? Gravid etter SA?

Har fire go`inger

Anbefalte innlegg

Jeg mistet i SA på julaften. Blødningene begynte et par dager før. Jeg målte HCG sist den 8. januar, og det viste verdi på 657.

Graviditetstestene viser fortsatt positivt - dvs 4 uker etter SA - betyr det at jeg kan være gravid igjen...eller er det ønsketenkning? Burde ikke HCG være ute av kroppen når det var 657 den 8/1? Blir helt sprø av å lure på dette....Jeg har ikke fått mensen, men har hatt mensmurringer i tre dager nå.

Hva mener dere om dette? Noen som har opplevde lignende - vært gravid eller ikke?

Fortsetter under...

Takk for svar og lykkeønskninger:)

Ja, får nok ta meg en tur til legen etterrhvert. Spurte gynekolog om dette, og han mente at det var uvanlig med hcg i kroppen etter 3 uker. Men fastlegen sier at inntil 8 uker er normalt. Jeg synes det er litt rart med hcg sålenge, særlig tatt i betraktning at jeg sluttet å blø litt i overkant av en uke etter SA den 24. desember.

Vel, får smøre meg med tålmodighet noen uker til før legebesøk.

sikkert ikke det svaret du vil ha,

men jeg fikk fremdeles positive tester 6 uker etter at jeg mistet.

det kommer litt an på hvor høye hcg-nivåer du har hatt osv.

husk at hcg'et halveres over så og så lang tid. dvs at halvparten av 500 er 250, mens halvparten av 250 er 125.. halveringen blir mindre når tallene er lavere..

men jeg ville tatt en tur til legen og hørt likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...