Gå til innhold

Vil ikke dømme noen, meeen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting jeg liker godt med disse sidene er at det sjelden eller aldri er noen som dømmer hverandre. Jeg må si jeg har lest innlegg som har sjokkert meg fra tid til annen, særlig på sidene for jenter som prøver å bli gravide. Men når jeg leser om jenter som ikke slutter å røyke når de er gravide, må jeg si jeg hever øyenbrynene. Jeg hadde selv røykt i 15 år da jeg fant ut at jeg var gravid for ca 3 uker siden. Og herregud, det var jo en SELVFØLGE å slutte!! Alle kan slutte å røye hvis de vil, det er bare egoisme som gjør at man evt. ikke slutter.

Jeg har nå vært røykfri i 3 uker, og har aldri tidligere klart å slutte, fordi jeg ikke har funnet motivasjon nok. Men når jeg vet at jeg har en baby i magen har jeg all motivasjonen jeg trenger. Herregud, jenter, tenk på den lille stakkaren som får i seg den sure nikotinen!! Noen hevder her at fosteret ikke dør av røyk, og det kan godt hende, men det er ikke spesielt delikat og sunt for barnet da, det må vel alle kunne være enige om!? Nei, jenter, kom igjen, you can do it!! Klart du kan!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

flott innlegg

så flink du er:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Ikke for å være frekk, meeen...

Handler nok ikke bare om egoisme, og synes i grunn det er svært lite unødvendig av deg å skrive det slik. Vi vet alle at dårlig samvittighet ofte fører til flere sigaretter, så hva er vitsen med slike kommentarer da?

Jeg har også sluttet å røyke i begge mine svangerskap , og er stolt over det. Mitt mål er å hjelpe flere andre til å klare nettopp dette (litt mindre stolt over at jeg har vært nødt til å slutte to ganger da...), og jeg tror kunnskap er veien til målet :-)

Gratulerer med røykeslutt, og skjønner intensjonen din er å få flere til å følge ditt eksempel, kjempeflott! :-) Bare synes det blir feil å si at det er egoisme, for i de fleste tilfeller så snakker vi faktisk om dårlig samvittighet.. og egoister føler ofte ikke samvittigheten sin ;-)

Mvh

Sykepleierstudent

Skrevet

Signerer sykepleierstudent.

Jeg klarte heller ikke slutte røyke i noen av svangerskapene, jeg har mistet et i uke 12, og en prematur fødsel i uke 27. Min elste er frisk og født til termin.

Har hatt kjempe dårlig sammvittig het i alle svangerskapene, men uten og klare å slutte:(

Men nå har jeg slutta, og ser til bake på mine 13 år som røyker, og klarer og se hvor hjernevaska røykere blir pga nikotin.

Jeg syns det er kjempe trist å se kvinner som ikke klarer å slutte å røyke i svangerskap, men å dømme hjelper desverre ingen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...