Gå til innhold

kafe med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tar dere med dere babyen på kafe for tiden? har så lyst til å komme meg litt ut blandt folk, men er litt engstelig for alle baseluskene som går for tiden, for at han skal bli smittet av influensa e.l. Er kanskje litt paranoid? Hva tenker dere ? babyen min er 6 uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på café med baby et par ganger alt, han er 3 uker. Han ligger jo bare og sover i vogna si uansettm eller er på fanget og får mat...så ser ikke noen overhengende fare for basselusker.

Skrevet

Det tror jeg går veldig fint. Jeg har en som er 2 år også som går i barnehage. Tror det er større sannsynlighet at baby blir smittet av eldre søsken.

Skrevet

Bare ta med deg antibac og tørk av hendene før du evt skal amme, eller borti munnen hans, evt se til at folk som er syke ikke holder han så går det nok greit :)

Skrevet

Kafe skal vel gå fint. Store kjøpesenter på en lørdag derimot ville jeg nok holdt meg unna. kan jo enentuelt henge et lite teppe over da..

Skrevet

Ja, du er en smule paranoid :-) Jeg har aldri tenkt tanken engang - at det kan være basselusker ute blant folk!! Jeg har drasset mine unger med på kafé og ellers overalt, og det har gått helt fint, du :-)

Jeg har aldri tenkt på å vaske med antibac og slikt heller.

Skrevet

Venninna mi har drassa ungen sin rundt over allt på kafe osv ,h*n har hatt forkjølese og influensa flere ganger ..jeg er er mer som deg ,unngått steder hvor det kan være syke mennesker og har ikke hatt influnensa eller hatt sykt barn i dte hele tatt,og h*n er 4 mnd nå-.

Må jo si jeg er happy da jeg hører om de som har konstant syke unger .

det er LOV å ta forhånds regler tenker jeg da =)))))

Skrevet

Vi har dratt lillegutt med over alt fra han var ei uke, og han har kun vært litt forkjøla ei gang, er 4 mnd nå. Har også vært sammen med folk som har vært syke, det har ikke hindret oss fra å gå på besøk/ha besøk iallefall.. Tenk på alt det f.eks. pappaen drar med seg hjem av basselusker når han har vært på jobb og møtt masse mennesker i løpet av dagen, lillegutt kan likegodt bli smittet av det..! :) Så jeg hadde absolutt ikke vært redd for å ta med baby på cafe, tror til og med jeg hadde droppa antibac'en også :)

Skrevet

Hei .-)

Jeg skjønner deg kjempegodt! Har også en liten tass på 5 1/2 uke og jeg som aldri har tenkt på bakterier el liknende i mitt liv, merker at jeg vil beskytte ham mot alt jeg kan :-) Vi får vel bare gjøre det vi selv føler er riktig? Jeg går pa cafè, men vil ikke at "alle2 skal ta på ham etc...

Skrevet

Du er nok litt paranoid, hehe. God håndhygiene og kom dere ut!

Kos dere!

Skrevet

Jeg synes slettes ikke du er paranoid, men så blir jeg selv beskyldt for å være litt overhysterisk så...

Jeg ser ikke helt grunnen med å utsette de for sykdom når det er såre enkelt å ta noen forhåndsregler. Jeg synes ikke det er noe morsomt å være syk selv, så jeg kan ikke tenke meg at en liten baby synes det er spesielt mye morsommere.

Skrevet

dra på kafe og kos deg med god samvittighet:) du trenger å komme deg ut innimellom :)

Skrevet

Jeg synes du skal ta ham m deg ut på cafe, uten dårlig samvittighet! Er vel ikke store sjansen for at han blir smitta av noe der, såfremt du ikke lar forkjøla mennesker kose/ klemme ham..! Selv tok jeg m meg snuppa overalt på tur fra hun var ca på samme alder, og tenkte ikke mer over d.. (på shoppingsenter, cafe m barselgruppa, på skolen (jobben min) osv..). Hun ble ihvertfall ikke syk!

(er vel større sjanse for at babyen blir smitta av noe fra folk som kommer "utenfra" på barselbesøk, og som koser og klemmer mye m babyen... Samt storesøsken, som en over skriver..Og dem kan man jo uansett ikke skjerme baby imot;)

Skrevet

du får smitten overalt, skal man mure seg inne, da ville iallefall jeg gå av skaftet. men jeg ser ann været før jeg går ut, nå har jeg vært inne i to dager siden det har snødd kjempe mye. storesøster går i bhg og hun tar med seg masse bakterier hjem kan jo ikke nekte henne å kose med lillebror men man kan jo ta sine forholds regler.

Skrevet

Jeg har datt med meg Oliver (snart 9 mnd) overalt jeg. Eneste jeg har noia for å dra han med, er venterommet hos legen:P Der føler jeg at smitten flyyyyr i rommet. Men rett før jul var vi på besøk hos familie med unger som hadde både femte barnesykdom og vannkopper. Gått over en måned nå, og ingen sykdom:D

Skrevet

Vår 12 uker gamle lillemann er med overalt. Sover stort sett i vognbagen. Han har også allerede vært på sin første flytur. De aller første ukene prøvde vi å holde ham unna småsyke barnehagebarn og vasket med antibac (første 2 uker) ettersom vi hadde en liten trøtting med dårlig apetitt. Litt eksponering er bare bra når de begynner å få litt krefter.

Lillemann har aldri vært syk. Nå er han litt snørrete, men ikke mer enn at det holder med en runde med saltvann og 'snørrsluker' om dagen for at han skal bli helt åpen.

Skrevet

syns dette hørtes veldig paronoid ut ja! har alltid tatt med ungene overalt.

har du tenkt på å få flere barn etterhvert da? storesøsken som går i bhg tar jo med seg masse bakterier og virus hjem fra bhg. tror også barnet blir mer beskyttet fra sykdom til det begynner i bhg selv, om det har blitt utsatt for litt. sier ikke at syke trenger å borti og klemme. venner som kommer på besøk kan også ha smitte med seg uten at de vet det. man er ofte mer smittebærer før sykdommen bryter ut enn etter at den er brutt ut. storebroren her i huset er så og si aldri syk. lillesøsteren er stadig småforkjølet (men ikke noe feber eller at hun gjør seg noe av det, bare blittelitt slim som høres i perioder når hun puster) har vært sånn i hele høst. men hun er jo sammen med broren som sagt, og vi går også i åpen bhg, hvor hun sikkert også blir utsatt for bakterier. kunne ikke falt meg inn at storebroren må holde seg hjemme de to dagene i uka han har fri fordi lillesøster kan bli smittet av noen.

Skrevet

Takk for mange svar. Jeg er definitivt en litt paranoid person, og blir enda mer paranoid når jeg stadig hører om folk om har influensa eller omgangsyken. Men burde nok prøve å slappe litt mer av. Tenker jeg tar meg en kafetur, men kommer nok til å ta med antibac ;)

Skrevet

Hvis du ammer babyen din er det liten sjangs for at h*n blir syk. Det beste er å ta h*n med seg ut og ikke tenke på smittehysteriet. Har et vennepar som vasker og gnikker ALT rundt barnet, og det er konstant sykt. Barn har faktisk godt av å være syke en gang iblandt for da får de bygd seg opp et sterkere immunforsvar.

Skrevet

Ja, det er lov å ta forholdsregler, men man trenger ikke bli hysterisk heller. Immunforsvaret trenger faktsik litt basselusker for å jobbe. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...