Gå til innhold

Mye vondt i magen...

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Har hatt litt mye vondt i magen i det siste jeg:( Er nå 23 uker på vei.

Våknet natt til torsdag i forrige uke med skikkelig murring i magen. Ble veldig bekymret, og fikk en ul på torsdagen. Men alt så helt normalt ut. Så gikk det igrunn litt over. Men i går ettermiddag tiltok det igjen. Skikkelig tak i magen lissom, vanskelig å beskrive smertene... De kommer og går hele tiden. Og i natt våknet jeg flere ganger av stikninger, spesielt nederst til høyre. Var hos legen min i dag tidlig, og hun mente at det ikke var noe å bekymre seg over. At det var mage og livmor som strakk seg og vokste. Men jeg blir veldig redd jeg. Har det jo nå også, tak som kommer og slipper hele tiden. Er jo litt vel tidlig å føde nå lissom... Må jo bare ikke være rier jeg kjenner...

Er det noen her inne som har opplevd noe lignende? Får lissom ikke roet meg helt kjenner jeg:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139481685-mye-vondt-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det en del slik i forige svangerskap. Mye kynnere som tok skikkeig tak. Var jeg ute å gikk, måtte jeg ofte stoppe opp til de ga seg. Det er visst ikke farlig, men man bør ta det som et hint og kanskje senke tempoet litt. Det hjalp ihvertfall meg. Du vil merke når fødsels kynnere/åpnings rier setter i gang. De er mye mer intense og kommer regelmessig uten stopp. Sikker på at det blir lege til du føder enda....jeg gikk 5 dager over termin...Men alle er forskjellige. Lykke til!

Hei hei

Jeg har også veldige smerter i magen, men hos meg er det verst på venstre side. I går dro jeg til jordmor slik at hun kunne undersøke og komme med litt meninger. Jeg fikk beskjed om at det mest sannsynlig var babyen som sparker mot noe inne i magen. Jeg kjenner ikke disse sparkene, men kan noen ganger kjenne at selve kroppen til babyen beveger seg og så får jeg vondt. Fikk også beskjed om å ta kontakt med føden dersom smertene ble verre.

For meg hjalp det med en slik lett undersøkelse og litt faglig ekspertise, så jeg er mye roligere nå.

Smertene er så vonde at jeg har problemer med å sove om natten, våkner hver gang jeg får disse "takene". I natt tok jeg en paracet og det hjalp for deler av natten slik at jeg fikk sove litt. Viktig å få slappet skikkelig av også.

Håper smertene gir seg snart både hos deg og meg, for dette er slitsomt...

Lykke til.

Hei:-) Jeg har akkurat det samme problemet. Fikk beskje av legen om å roe kraftig ned, om ikke kunne babyen komme når som helst. Skummel beskjed å få... Gleder med virkelig til timen min med jormor i neste uke. Håper hun kan komme med noen gode råd:-) Håper det roer seg til oss alle....

Tusen takk for svar jenter!

"Godt" å høre at jeg ikke er helt alene om smerter i magen...

Heldigvis ga de seg utpå natten, natt til i dag. I dag har det vært mye fredeligere, bittelitt småmurring i ny og ne bare.

Men er absolutt ikke noe moro med slike smerter, blir jo så innmari bekymret for all ting. Og alle de fagpersonene jeg har snakket med kan lissom ikke si med sikkerhet hva det er. Og så er det jo så vanskelig å beskrive smertene lissom...

Håper virkelig at de ikke kommer tilbake, og at dere andre også forblir smertefrie!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...