♥mini♥lille♥knerten Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Jeg ammer barnet som nå er 4 mnd. Hadde tenkt til å amme litt lenger, men nå lurer jeg på om hun trenger litt grøt, banan ol da hun våkner annen hver time hele natta de siste 3 ukene. Hun er stor: 8 kg og vokser i ekspress. Hva tror dere?
Tonen Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Er du sikker på at hun er sulten hver gang hun våkner da? Mange barn kan jo i perioder våkne litt uten grunn. Det kan være hun plutselig sover bedre igjen. Mange har litt heftige økedager rundt 4 mnds alder. I teorien skal de aller fleste ha nok melk til å kunne fullamme i 6 mnd. Tarmene har best av å kun fordøye melk første halvår, og det kan muligens forhindre allergier senere, men det går jo an å starte selvfølgelig. Hvor ofte spiser hun på dagen da? Dersom hun er blid og tilfreds og virker som om hun har det bra, enn med litt hyppige måltider hadde jeg personlig ventet en måned og to til. Men du må kjenne på det selv.
vannmann84 Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har og en stor gutt og hadde det samme problemet som deg. Vi begynte med litt grøt når han var 4 mnd. Nå er vi oppe i 2 små grøtmåltider om dagen og han sover mye bedre om natta (ammer 2-3 ganger). Han er nå 5 mnd. Har lest at 50'% av urolige barn blir roligere av litt mer mat. Det skader jo ikke å prøve. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå