fru løve Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Noen gode tips? Min lille hater sengen sin,og jeg vil helst ikke bruke ferber metoden hvis det er mulig uten. Gjorde dere det gradvis,eller var de bare slutt en dag?? Eller samsover dere fremdeles? Jenten min er 16mnd og har vel mer eller mindre samsovet hele tiden. Har ikke eget rom til henne,og funket ikke å ha henne på samme rom som storebror. Hun har vært litt syk og fått div jeksler osv og da har det blitt til at hun har sovet i vår seng..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 18mnd nå og havner fortsatt i senga vår hvis hun våkner på natta, orker ikke kampen midt på natta når vi må tidlig opp neste morgen! Vi hadda senga hennes på vårt rom til hun var ca1år, hun sov ca 50/50 i egen og vår seng, når hun fikk eget rom var det litt problemer i starten, men tok bare 3dager så godtok hun rommet sitt. Når vi har ekstra energi og hun våkner på natta går vi inn og ut av rommet hennes mens vi legger henne ned igjen, hun hyler som en gris men sovner til slutt, må av og til stå ved sengen! Har funnet ut at det er alltid et eller annet som gjør at det ikke passer å begynne på nye ting, som sykdom og tenner osv, men til slutt bare bestemte vi oss og gjennomførte det, kunne ikke vente på den perfekte dagen
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Jeg legger meg med han i senga og lar han sovne ved puppen (ja vet han begynner å bli stor (16 mndr)og at det er en dum uvane....)og så legger jeg han over i sprinkelsengen når han har sovnet.Men når han våkner på natta (som regel hver natt...) kommer han i midten og legger seg godt inntil og sovner. Får holde på sånn en stund til så går det erfaringsmessig seg til etterhvert. De er jo fortsatt små og trenger mye nærhet og kos Greit å ta det gradvis med å legge seg i sin egen seng fra kvelden og ta det etappevis til han skal sove der hele natten til slutt...
Sannali Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Vi samsov til snuppa var 11,5 mnd og hadde nok gjort det enda hvis ikke pappaen hadde vært så stanhaftig og flink til å gjennomføre opplegget... Vi kjøpte boken Sov Godt av Kari Naphaug, men det er kun han som har lest den:) Dette er hva vi (han) gjorde: Første natten la han henne i sengen sin inne hos oss, hun hadde aldri ligget i den før men sovnet til slutt. Pappaen la seg på siden der sengen sto og hver gang hun våknet snakket han beroligende til henne (han har en regle han sier, helt nydelig å høre på!). Hun fikk komme opp til oss da han sto opp 0600, fikk pupp og sov videre til vanlig stå-opp tid for oss, kl ni. Neste natt flyttet han sengen hennes inn på hennes rom og la henne der. Og der har hun ligget siden med unntak av en natt hvor hun var syk og en natt hvor jeg skulle forsøke å legge henne. Etter andre natten måtte jeg bare si at jeg ikke skjønte hvorfor vi ikke hadde gjort dette før! Når hun sov i vår seng våknet hun i ett og vi gjorde ikke annet enn å gå inn og ut av soverommet hele kvelden. Nå sover hun mye bedre og vi har endelig voksentid! Hun får alltid kvelds kl seks, og går på badet med pappaen. Så får hun pupp og tannpuss og opp trappa med dem:) Det hender hun våkner etter legging og da er det kun han som kan gå inn, hvis jeg går blir det rabalder og jeg må være der inne resten av kvelden. Sitter jeg ved senga strekker hun hendene ut og viser tydelig at hun vil ha pupp, så det er det hun forbinder meg med og blir så sinna hvis hun ikke får. Hun kommer inn til meg hver morgen mellom seks og åtte og vi har en deilig kosestund i sengen før vi står opp. Alle barn er forskjellige men jeg håper dere finner en oppskrift som passer for dere, lykke til!
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Hos oss sluttet vi å samsove for en mnd siden, 19 mnd gammel. Vi har hatt hennes seng inntil vår seng, med den ene veggen på sprinkelsenga av slik at madrassene gikk i ett. Da hadde hun sin egen plass samtidig som vi sov inntil hverandre I høst har vi bygd om leiligheten slik at hun har fått sitt eget rom, og ved nyttår flytta hun inn dit. Har gått kjempebra Hun har blitt kjent med rommet i god tid før hun begynte å sove der og føler seg trygg. Hun sover i lengre økter enn før (hun har aldri hatt en godt sovehjerte) og hun er også roligere å legge. Fra 03 og utover en gang vil hun opp til oss, og det får hun lov til, men snart må vi prøve å få henne til å sove lenger i sin egen seng. Jeg syns det er vanskelig å gi slipp på samsovinga helt
Mammapudding Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Vi samsover fortsatt, Leah er snart 18 mnd:) Egentlig skulle hun ha eget rom fra hun fylte 1 år, men vi har kjøpt hus som ikke er ferdig oppusset, så vi har kun tilgang til 1 soverom. Egentlig så gruer jeg meg til hun skal over på eget rom, sover så godt når hun ligger inntil meg:) Akkurat nå ser det ikke ut til at vi får tilgang til de andre soverommene med det første, så aner ikke hvor lenge vi blir å samsove eller hvordan vi skal slutte, men kommer ikke til å stresse med det når vi bestemmer oss, alt har liksom gått seg til hittil, så regner med at det også vil gjøre det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå