Gå til innhold

Er det noen som studerer mens de er i permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ta et fag dette halvåret, det er bare 10 sp men vi har to barn(3,5 år og 2,5 mnd) og min samboer jobber ganske mye. Får man tid til dette tro?? Tenkte det var veldig greit med tanke på jobbsøking til høsten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du klarer det nok visst du vil;) eg begynte å studere igjen en uke etter at snuppa var født, men det var ikke noe problem siden pappen var hjemme med henne. Skulle bare avslutte semestert og hadde vel ca 2 mnd og 1 eksamen igjen....Nå studerer eg mens hun er i park 4 timer hver dag. Det er litt stress fordi eg går glipp av endel (og må løpe mellom forelesning og bringing/henting), men kommer nok til å gå bra....Må lese endel på egenhånd for å ta igjen det eg går glipp av, men sånn er det bare....

Skrevet

Ammer du? Det er nemlig 6 timers dager de dagene det er forelesning, og så lenge klarer ikke jeg gå uten å "tømmes" :)

Skrevet

Eg ammet i begynnelsen ja, og pumpet ut melk som pappaen gav henne hjemme....Eg hadde KJEMPEmye melk da, så det var et lite problem...(litt pinlig med to våte flekker frampå brystet når ammeinnlegget ikke holdt...hehe....hadde alltid ekstra kleskift i sekken). Noen ganger, på ekstra lange dager (eg hadde vanligvis ca 4 timers dag) så måtte eg pumpe litt i løpet av dagen.....Du kan jo ha med ei lita pumpe i veska;)

Skrevet

Studerte før og litt etter jeg fikk jenta mi i mars i fjor. Gikk siste året av 3-årig utdanning og valgte å satse på å gjøre ferdig bachelor-oppgaven etter fødselen. Da holdt jeg på med den til hun var 2 - 2,5 mnd. Da begynte det allerede å bli litt værre å ha henne med og konsentrere seg om noe annet. Sov jo fortsatt mye, men merkbart mindre enn da jeg først hadde henne med. Skrev oppgaven sammen med en partner, heldigvis.. Så han skrev mest på slutten da. Jeg bare var der!;P

Tok en eksamen en liten mnd etter dette, men det var bare for å prøve å få til å ta ferdig et fag til.. Men det gikk bare rett til h......! Fikk ikke lest noe, sikkert bare 1 time sammenhengende om gangen. Tok det ikke så tungt heller da, tenkte jeg bare skulle prøve. Skal ta den og et par eksamener til når i år da, etter endt permisjon.

Du klarer jo det du vil klare da! Spørs hvor mye du er villig til å ofre også, og hvor bundet du er til den minste.. Jeg var veldig bundet til jenta mi, så ville ikke ofre så mye når det hadde med henne å gjøre. Da fikk resten bare vente. Men 10 studiepoeng kan du fint klare ja, bare stå på!;)

Skrevet

jepp, jeg tar 7,5 sp dette semesteret. det er obligatorisk undervisning, men bare fire (halve) dager i hele semesteret. 2 innleveringer pluss en hjemmeeksamen. det skal nok gå bra :)

Skrevet

10 studiepoeng blir sikkert bare kjekt å ta :) Fulle studier anbefaler jeg ikke - det har jeg gjort dette året, siste året på masteren min... ville ALDRI ha gjort det igjen. Hverken minsten eller karakterene har fått lide... men det har gått drastisk utover min tid til å slappe av... men må man så må man - jeg hadde et avklart feltstudie som jeg MÅTTE dra på - og da måtte jeg jo også gjøre forarbeidet:)

Men jeg syntes det var veldig givende å kunne bruke hodet mitt til noe annet enn husmorsysler og babysaker altså - derfor tror jeg du kommer til å synes det er ok å ta 10 studiepoeng:)

Skrevet

Må bare tilføye at jeg var hjemme med mini, men leste og skrev om kvelden etter han hadde lagt seg:)

Skrevet

Egentlig tror jeg ikke det er lov til å ta eksamner når man er i permisjon. En kollega tok mastergrad, og ble tvunget til å utsette eksamen til etter permisjonen var over. Men tror ikke universitet og nav har noe kommunikasjon seg i mellom, så det er vel ingen som får med seg om man bryter den regelen.

Selv skulle jeg egentlig tatt en eksamen ved BI da snuppelure var 3 måneder, men den skippa jeg, gitt. Hadde ikke sjangs til å få lest noe.

Skrevet

Æ studere ja ;-) Men e hjemmeinnleveringer og eksamen til våren da ;-)

Du klare d om du vil! D e eneste jo at man har andre ting enn studian i tankan de første mnd ihvertfall :-P Så man må virkeli ta sæ i nakken for å klare konsentrere sæ om pensum (ihvertfall æ)

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...