mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Klarer ikke elte noe pga bekkenet..og klarer ikke stå lenge i slengen pga kynnere.. Men vil jo ha noe godt i frysern til babyen er kommet ut og vi får mye besøk. Mange forslag mottas med TAKK=))
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Hei hei:) Vet ikke om du har kjøkkenmaskin som kan hjelpe deg. Men då kan du lage søte boller,kringle,skillingsboller. Langpanne sjokoladekake er alltid godt:)Lage den med nesquik istedenfor då blir den ikke så skarp på smak.ostekake med digistive kjeks:) Veldig god. For min egendel så blir det en del gode kjeks,ferdig smurte lefser og is som kommer til å bli servert:) Ikke stress så mye med det,det skal ikke jeg denne gangen.Men heller kose meg med besøk og den lille:) Lykke til fremover:)
FruMamma med nr 2 Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Toro 1 2 3 har mye som er godt og som tar kort tid...de har jeg brukt mye:) Det meste kan fryses også. Jeg kommer heller ikke til å ha så mye i fryseren og folk som kommer på besøk har nok forståelse for at det ikke bugner av alt mulig like etter fødselen.
trollo Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 MUFFINS!! Har nettopp oppdaga kor enkelt det er å lage. Sjekk ut detsoteliv.no Prøv sjokolademuffins og blåbærmuffins. MMmmmmm!! Lett og kjapt å lage, tar liten plass i frysen:-)
Hera Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Jeg orker heller ikke stå så lenge av gangen pga bekkenet, så derfor lager jeg lagpannekaker. De er enkle og raske å lage, og ikke minst gode:0) Studenterstump 500 g margarin 500 g sukker 4 egg 700 g hvetemel 4 ts bakepulver 3 dl melk I 1/2 parten av deigen blander man inn 4 ts kakao 4 ss sukker 1 ts vaniljesukker -------------------------------------------------------------------- Rør sukker og margarin hvitt, tilsett 1 egg om gangen og rør godt mellom hver gang, sikt i alt det tørre. Legg 1/2 parten av deigen i en langpanne (smurt eller med bakepapir i), og bland inn kakao, sukker og vaniljesukker i den andre halvparten. Legg dette oppå deigen i langpannen. Stekes ved 200 grader, midt i ovnen, ca. 25 min. Langpannekake med frukt 8 egg 200 g sukker 200 g hvetemel 2 ts bakepulver epler, pærer, rabarbra, bringebær, skogsbær eller annen frukt man liker ------------------------------------------------------------------------------- Pisk eggedosis av egg og sukker, sikt inn mel og bakepulver og bland forsiktig i eggedosisen. Fyll i bakepapirkledt langpanne. Legg på skrelte epler/pærer i pene båter, rabarbra i 2-3 cm lange biter, eller den type bær man liker. Strø over sukker (+ kanel på eplene). Stek kaken ved 175 grader i ca. 30 min, midt i ovnen. Kan varmes litt ved servering og ha is ved siden av. Banankake (langpanne) 4 egg 6 dl sukker 3 dl smeltet margarin 4 ta bakepulver 2 ts natron 9 dl hvetemel 4-6 modne bananer - moses litt med gaffel 4 ts vaniljesukker -------------------------------------------------------------------------------- Egg og sukker vispes til eggedosis, tilsett de andre ingrediensene og rør godt. Fylles i bakepapirkledt langpanne. Stekes ved 200 grader, midt i ovnen i ca. 40 min. Serveres med is (da varmes kaken litt først) eller med ett dryss av melis over, eller som den er:0)
Jippppi Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Chocolate Chip Cookies (finnes masse oppskrifter) Lag deigen (gjerne dbl posjon) og putt i masse hakkede nøtter/sjokoladedråper. Trill deigen til passende pølser, ca 5 cm i diam. Pakk inn i al-folie og legg i frysen og vent på baby/besøk. Deigen holder seg mannnnge dager i kjøleskap og skjæres i ca 0,5 cm skiver og stekes på 175 grader rett før servering i 10 min. Ergo kan du steke til mange eller få avhengig av hvem som kommer innom den dagen. Super godt, ferskt og lettvint - lettere kan det ikke bli. Lykke til
coradel Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Deigen kan også fryses; bruker å lage stor porsjon, og trille til pølser som jeg fryser ned. Når jeg skal få besøk er det bare å ta opp en pølse, kutte den opp og steke som vanlig!
Motoko Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Rullekake og banankake er enkle ting som holder seg godt i frysern. Ellers ser jeg folk har foreslått toro 1-2-3 kaker, og mange av de er fine! Liker spes. langpanne og den krydderkaka godt. Det blir alltid bra resultat.
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 Er det ikke en allmenn og uskreven regel som sier at dersom du skal på barselbesøk så skal du TA MED det som skal serveres?! F.eks. ei kake, kjeks eller noe...
cec26 Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Sjokolade fudge kake...mmm 150 g smelta smør 3 dl sukker 1,5 dl mel 2 ts vaniljesukker 3 ss kakao 2 egg Stekes p å200 grader i en springform, ikke så stor, i ca 15 min, skal være myk inni, serveres med bær eller vaniljeis.. eller ingen ting... kjempe god, og tar 5 min å lage...mmm
Hakkamella Skrevet 20. januar 2009 #11 Skrevet 20. januar 2009 Du kan lage 'juksetebrød' ved å kjøpe ferdig butterdeigsplater og enten rulle dem ut, snurre dem og legge vaniljekrem i midten og glasur oppå ferdigstekte eller kjevle dem litt, ha på f.eks makronfyll, og ha en plate oppå slik at du får fylte tebrød. Du limer dem sammen med egg og pensler oppå med egg, evt strør nøtter/mandler over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå