Gå til innhold

Carlos eller Gabriel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker begge navnene kjempe godt! Jeg vil helst Gabriel og bf vil helst Carlos så det er litt vanskelig :P

Carlos vil han/vi pga bf og jeg er begge halvt spansk,Gabriel er bare VELDIG fint synes jeg.

Hva synes dere er finest?

- Dere kan gjerne komme med navne forslag i samme dur, men vil ikke ha veldig vanlige navn :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gabriel er fint, liker ikke Carlos!

Andre navn er:

Nikolas

Nikolai

Emilian

Matheo

Matheus

David

Julian

Skrevet

Ville helt klart valgt Gabriel, liker ikke Carlos.

Hva med:

Mateo

Julian

Samuel

Emilian

Skrevet

Carlos er svært lite fint, og i Spania må det vel være omtrent det samme som å hete Jan i Norge - supervanlig og kjedelig. Gabriel er fint da!

Skrevet

Bf er onkel til en Matheus og har en bror som heter David :P

Julian synes jeg er ganske fint :)

Skrevet

Gabriel!!!!! Det er kjempe fint. Det er ikke Carlos:)

Luca er vel spansk..?Ellers vet jeg Christiano og Frederico er navn man finner i Spania.. Og de kan fungere i Norge og..Mye bedre enn Carlos. Gabriel topper fortsatt listen.

Skrevet

Helt klart Gabriel, som er veldig fint!

Skrevet

Gabriel er absolutt finest, jeg synes ingen bør hete Carlos, egentlig.

Skrevet

Liker ingen av dem, men synes Gabriel fungerer best i Norge, om barnefar er aldri så spansk. Gabriel fungerer vel bra på spansk også?

Skrevet

syntes de er fine begge to(frustrerte fruer hehe) off jeg sammenligner alltid navn med tv

Skrevet

Luca var fint, bare synd tremeningen til gutten heter Lucas. Blir liksom ganske likt :S

Christiano var fint :)

Skrevet

Hehe,tv tar jo mye av tiden vår :P

Jeg liker også begge to :)

Men så vil jo jeg helst det ene å han det andre :S

Skrevet

Hei.

Snakker spansk selv, og selv om det høres litt rart ut på norsk er

Carlos Gabriel veldig stilig sammen på spansk. Hvis dere skal velge ville jeg valgt Gabriel men pass på at de uttaler det den spanske måten. Er ikke så glad i navnet med norsk uttale.

Skrevet

Du finner for øvrig en drøss av spanske navn på Navneguiden her, som er mye flottere enn Carlos (synes jeg). Hva med:

Eron

Mateo

Luka

Mio

Nico

Alvar

Skrevet

Det er mange navn som kan høres litt "feil" ut på norsk, selv om de er fine på andre språk. Gabriel er fint, men Carlos blir kanskje litt "off" på norsk? Men det finnes mange navn som er fine både på spansk og norsk.

Her er en liste:

David (riktignok finere uttalt på spansk)

Cristian/Christian/Kristian

Leandro

Daniel

Matías/Mathias

Hector

Nestor

Benjamin

Emilio

Joaquín/Joachim

Leon

Martin

Natanael

Oscar

Tobias

Victor

Evt gå inn på:

hthttp://www.parenting-boys.com/Baby-Boy-Names.htmltp://www.parenting-boys.com/Spanish-Baby-Boy-Names.html

Suerte en encontrar el nombre perfecto para tu bebé!!

Skrevet

Så spennende,Spansk er et nydelig språk :) Carlos Gabriel sammen er nok litt vanskelig på Norsk tror jeg :S

Skrevet

Emilio har jeg fallt veldig for nå :) Men spørs om bf blir med på det,må nesten være enige. Hehe. Skal sjekke internett siden,tusen takk for fine navne forslag :D

Skrevet

Takk :)

Må sjekke litt rundt, er som sagt veldig glad for forslag da! Kom gjerne med flere om du kommer på noen.

Termin er 5.april,vil egentlig ha et navn innen den tid,er en liten stund til enda,men det går jo så fort :P

Skrevet

Forresten er jeg ikke spesielt glad i verken Carlos, Gabriel eller Emilio - men av disse ville jeg valgt Gabriel. Emilio blir altfor feminint, Carlos er veldig latinamerikansk :-S

Skrevet

Jeg liker alle tre veldig godt. Men Bf holder på Carlos og jeg på Gabriel + at jeg nå ble veldig begeistret for Emilio. Jeg aner ikke hvordan jeg/vi skal klare å bestemme oss for et navn :S

Skrevet

Gabriel er kjempefint! Carlos passer bedre i Spania, ikke når man bor i Norge. :) prøv å overtal han , hehe. Eller hva med Lucas? Emilian blir for feminint.

Skrevet

Hehe :)

Vi er begge veldig glad i Lucas/Lukas men det heter en nær slekning så det går nok ikke :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...