Gå til innhold

Dere som har brukt metformin og blitt gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ble selv gravid ved hjelp av metformin sist gang. Da brukte jeg metformin i 4 mnd kombinert med p-piller og mislykket prøverørsforsøk, så gikk jeg 2 mnd på bare metformin, og ble gravid.

Nå vil vi prøve å bli gravid igjen og skal starte opp med metformin.

Det jeg lurer på er hvor lenge dere andre brukte metformin før dere ble gravid?

Jeg har fått påvist PCOS etter 12 år!!!! Er av den varianten som ikke har andre symptomer enn opphopning av egg på eggstokkene, så jeg var visst vanskelig å oppdage.

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blev fort gravid med metformin. 2-3 månader tog det första gången jag blev gravid, mistade efter 6 uker, men blev gravid igen efter ca 6 uker. Hade en SA tidigare, ca 2 månader för jag startade med metformin. Då hade jag försökt bli garvid i över ett år.

Så, metformin upplevde jag som ett stort mirakel.

Skrevet

Jeg brukte metformin i ca. 2-3 mnd før vi begynte å prøve, ble gravid på 1 pp. og alt gikk fint, fikk et friskt barn. Denne gangen ble jeg gravid på 4. pp (brukte metformin fra 1. pp). Desverre endte den graviditeten med en MA i uke 8. Nå håper jeg snart å bli gravid igjen (kryss fingrene!)

Skrevet

hei hei.. :) jeg har brukt metaformin i ca 6 mnd, men har ikke prøvd aktivt å få barn, før nå etter nyttår.. å på første forsøk satt den gitt ;)

Har hatt pcos i 11 år, og fått høre at jeg aldri kunne få barn etter et misslykket forsøk før.. så dette er kjempe bra :)

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat samme type som deg sol m to prinser og det tok like lang tid å få det påvist faktisk. Jeg ble gravid med metformin. Startet opp ca 5 mnd før jeg ble gravid. Prøvde i de tre siste. Brukte og pergotime, men ble gravid i pausemnd.

Skrevet

Hei :)

Jeg ble gravid med metformin, pergo og provera for ca 3 år siden. Jeg gikk på metformin i 2-3 mnd før vi satte i gang med resten av hormonene og da satt spiren på første forsøk! I mars blir dattern min 2 år :) Og nå er vi igang igjen.

Nå har jeg gått på metformin siden september tror jeg. Forige måned prøvde vi med provera, men jeg ble dårlig og måtte på en skikkelig hestekur med antibiotika, så hele opplegget ble ødelagt av det, men nå er jeg i pausemåned på dag 31... og håper at mensen fortsetter å utebli ;) Noen dager til nå, så skal jeg ta en test... kribler i hele kroppen :) Kan det gå på andre forsøk denne gang???

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...