Gå til innhold

hvor mye er dere ute med baby 6 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er dere ute med baby på 6-7 uker? (Jeg bor i Oslo) Skulle gjerne fått gått litt tur så kanskje han hadde sovet litt bedre på dagtid. Men usikker på om man kan gå ut ang kulde og fuktighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarer fra Tromsø for vi har litt lengre kuldeperiode her en der nede:)

helsesøster sa at babyen gjerne kunne være ute så lenge det ikke var mer en 10 minusgrader, og ikke storm selvfølgelig, og at det var bra for luftveiene. Babyen må ha varm pose og man må sjekke innimellom at babyen ikke er kald. Babyen min har ligget ute i vogn hver dag (utenom når det er mye vind og kjempekaldt), fra hun var ca 2 uker. hun elsker å ligge ute, sover kjempebra da. Nå sovner hun nesten bare av at jeg kler på henne, for da vet hun at hun skal ut. Hun står ute i regn og snø med vanntett vogntrekk og helseteppe med små hull forran åpningen slik at det ikke snør inn. La lammeskinn i vogna under posen, for jeg syntes vognbunnen i seg selv ble så kald, og det holder seg nå varmt selv i 5-7 minus. Sjekker bare jenta mi med jevne mellomrom med en finger i nakken for å se om hun er varm nok dersom det er ekstra kaldt ute. Skal være varm men ikke klam.

Skrevet

Hei, jeg har en gutt på 9 uker, og vi er bosatt i Oslo. Vi prøver å komme oss ut hver dag, så lenge det ikke er kaldere enn -10 eller hvis det blåser fælt. Både poden og jeg synes det er godt å få litt frisk luft. Idag var det nærmest ufremkommelig med vogn, så da tok jeg poden i bæresjal og gikk en tur likevel. Nydelig vinterdag.

Skrevet

Nå er minsten her 12 uker, men helt siden han var halvannen uke har vi vært ute hver dag, enten i vogn eller sjal. Deilig å komme seg ut og få frisk luft! Han kan fint sove i 3-4 timer om vi er ute og går. Vi bor også i Oslo forresten.

Ved -10 eller mer ville jeg holdt meg inne .., men hs sa at man skulle se an og bruke sunn fornuft ...

Skrevet

Takk for svar. Da tror jeg vi kan være litt mer ute.

Skrevet

Hvis vi ikke er ute og går, sover hun en lur i vognen sin på terrassen. Da sover hun kjempegodt innpakket i to lag ull og pose!

Da eldstemann var rundt 9 mnd, var eneste måten å få ham til å sove på dagtid å legge ham ute godt innpakket i voksiposen.

Minsten er også 6 uker, og jeg holder henne mer inne (går kortere turer) når det er -8 - -10. Bare ut for nødvendige ærend hvis det er enda kaldere.

Skrevet

Vi prøver å lufte oss en tur hver dag. Avhengig av hvor kaldt det er... er det varmere enn -10 går vi i 1 - 1 1/2 time, er det kaldere blir det bare en luftetur hvis jeg må ordne noe/på butikken eller sånn...

Mini er 6 uker nå... og sovner alltid når vi triller:) Veeldig godt for meg også å komme ut litt hver dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...