lynn87 Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 hei:) jeg har en sønn på 10 mnd som sovner med puppen, jeg aner ikke hvordan jeg skal få en slutt på det, er det noen som har det samme problemet. tar gjerne imot tips, trenger trenger det sårt;)
FrøkenJ Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Dytter!!..hadde akkuart tenkt å legge inn et slikt innlegg jeg også..min snuppe er 2,5 mnd og har vært ganske umulig å legge de første 2 mnd..men etter at vi begynte å legge henne litt tidligere og at hun fikk sovne med puppen,har jeg/vi endelig fått igjen kveldene/natten..og det er så deilig at jeg glatt ofter en time på kvelden slik at hun sovner for å få litt kveld og en god natt søvn...vet ikke hvor jeg skal begynne å snu dette!!! som sagt...dytter!!!
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Hiver meg på den dyttinga - har ei snuppe på snart 1 mnd som stort sett aldri hele sitt liv har sovnet uten å ha puppen i munnen. Vil helst ta tak i det å få en slutt på det mens hun enda er lita...
frk-fryd Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Det er fort gjort å havne i den fellen ja.Gjorde det samme med min, men vente henne av det når hun var ca 4 uker. Begynte å stryke på kinnet eller klemme i hånden hennes for å få henne til å fortsette å spise og ikke sovne når jeg så at hun begynte å lukke øynene og slutte å patte. Når det ikke lengre fikk henne til å spise mer, tok jeg henne av puppen for raping og fikk henne våken. Prøvde å følge den "no cry sleep solution" hvor man ammer hver 3. time, etterfulgt av aktivitet og så søvn (for babyer inntil 3 mnd. Det er andre teknikker for større babyer!). Først ville hun ikke sovne uten å vugges. Så holdt det å holde henne i hånda. Nå sovner hun selv, men må få sutten når hun mister den en 3-4 ganger f.eks ved kveldsleggingen. Så er det fred i huset:) Hun er forresten 12 uker nå
lynn87 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2009 huff, ser jo her at jeg burde gjort noe tidligere! har prøvd å stryke han på ryggen, men da blir han lys våken! noen ganger hadde det vært fint om det fulgte med en instruksjonsbok med dem når de ble født;D
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Slenger meg inn her. Jenta mi er 11 (!!) mnd, og trenger fortsatt puppen for å sovne på dagtid. Om kvelden sovner hun som oftest etter litt skriking. Planen min er å begynne å vugge henne i vognen når hun skal sove, og satse på at hun da klarer seg uten puppen.... Vugging er en uting det også, men det er tross alt betre enn å amme henne i søvn.
bittelill Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Hei hei, her har gutten sovnet med puppen helt siden han var bitteliten. Han er nå 5,5 mnd og jeg begynte med å lure inn smokken når han begynte bli soveklar om kvelden. Da sovnet han med smokken i stedet. I tillegg har han faktisk begynt å slippe puppen selv og ligge å vri seg før han sovner, så det er bra. Jeg har litt troen på at det skal gå bedre av seg selv etterhvert... Naiv? På dagtid legger jeg han alltid i vognen og rugger. Synes det er lettvint jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå