Gå til innhold

Han vil ikke ha pupp :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag skriker han og blir helt fortvila hver gang jeg legger han til puppen. og da har han ikke tatt flaske heller. men et par ganger nå i ettrmiddag og kveld har han tatt flaske, men ikke pupp.

han er 3 mnd.

han er ikke hvit i munnen og ikke hvitt på puppen.

sover jo dårlig på dagen fordi han er sulten antar jeg.

vært helt kaos med mat og soving igår og idag.

og han veier for lite i utgangspunktet og flater ut på kurvene, så jeg blir litt ekstra bekymra når han ikke spiser plutselig.

Noen som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,min lille frøken er ca lik. Har tatt pupp frem til tidlig i kveld og så helt kaos etter det og sånn har det vært hver kveld siste tiden. Vet ikke hva som gjør det, kanskje en kombinasjon av trøtthet og at hun er litt for glad i flaske tenker jeg kanskje.. Har gitt etter og gitt henne flaske når hun har vært sånn, men vil veldig gjerne fullamme så i dag har jeg vært "streng" og ikke gitt flaske.

I kveld har vi styret fra kl 19-20 med til og fra puppen uten at hun vil spise noe. Da kl ble 20 sovnet hun på armen, da hadde hun ikke spist siden kl 17:30... Slik var hun i formiddag og, da hun var supertrøtt ville hun ikke spise, men etter en 30minutters lur gikk det helt fint.

Skjønner ingentingen jeg :)

Min er og straks 3mnd og ikke akkurat noe tungvekter..

Har din vært sånn lenge?

Skrevet

nei, han har begynt å skrike sånn innimellom siden jul egentlig, men ikke hver dag og da har jeg fått roet han og gitt han pupp, men det er den siste uka det har blit verre og verre, ogt igår ble det helt stopp, og idag har vært en dårlig dag, lite mat og veldig lite soving. men han er en blid og fornøyd unge som ikke skriker så mye, og han har ikke vært kjempevanskelig idga heller, bare sulten tror jeg og veldig trøtt.

men jeg har så lyst å fullamme en stund til. eller ihvertfall delamme, han har fått flaske innimellom siden før jul pga av vekta, han gikk ned i vekt og veier for lite.

Skrevet

Hei. Jeg har hatt det akkurat som deg,lengter er 2 barnsmor! " samme historie - begynte siden jul.. Det som reddet meg: Jeg gikk inn på "sovecoach.dk", snappet om noen råd der og har nå hodlt fast på rutinen; Kvile - mat - aktivitet -kvile -mat- aktivitet osv.. Funker utmerket! Og til deg som stresset med pupp fra kl 19 -20 og barnet sovet tilslutt kl 20 på armen. Du skrev barnet hadde spist 17. 30? Vil ikke det si da at når barnet er 3 mnd. er mat hver tredje time nok? Min jente er snart 4 mnd. hun blir skikkelig "sur" om jeg begynner å stresse henn emed puppen når hun ikke er sulten. Hun vil ha ca. 3 timer mellom hver. Jeg anbefaler dere og lese på den internettsiden jeg skrev om og plukk ut stikkord som passer deg og ditt barn ;)

Skrevet

Jeg gav og flaske en periode ved jul i ca. 3 uker med flaske dag og amming natt. Men ønsker og å fullamme så tenkte at her må vi gjøre noe. Men husk jenter man skal ALDRI presse et barn ved puppen. De gir klar beskje når de ikke vil ha, så respekter det, ellers blir det igjen og igjen samme kavet hver gang man skal amme. Tro meg, har vært gjennom det. Første gang du skal avvenne med flaske kan det bli litt protester. Jenten min protesterte i 6 timer fra siste flaske til hun tok puppen, jeg presset henne ikke, men vekslet mellom aktivitet og hvile så tok hun puppen tilslutt. En gang går det an å gjøre dette, at det går 6 timer men ikke "etterhverandre".

Skrevet

Har hørt om flere som sliter med ammingen ved 3mnd alder, meg selv inkludert. Nå er han heldigvis " normal" igjen, så jeg ville ikke bekymret meg for at det er slutten på ammingen.

Enig i det baby.sep skriver om mat og søvn. Jeg har også hatt veldig glede av den nettsiden. Anbefales på det sterkeste!

Prøv å legg deg i sengen når du skal amme. Hvis han begynner å gråte når du tilbyr puppen, gi smukk til han slutter å gråte (kanskje bare 5 sek) og prøv puppen igjen. Mulig du må gjenta noen ganger hvis han er veldig trett. Funket for meg da min var helt umulius :o)

Skrevet

takk, skal gå inn på den siden :o)

ja her går det 3 timer mellom hvert måltid. og idag gikk det jo både 4,5 og 6 timer og han ville fortsatt ikke ha pupp. så jeg antar at han var sulten.

Skrevet

har dere kanskje for lite melk?

Skrevet

Jeg har også hatt hell med å skifte ammestilling til liggende i seng når mi tulle roter og kaver. det har stort sett funket. ellers så har jeg bare latt være og ventet ei god stund, og da har hun tatt puppen igjen. var kanskje ikke så sulten da:) alltid 3 timer mellom måltidene, ellers så er hun ikke sulten nok, og protesterer eller sovner med puppen. Hun er forresten 3 mnd nå.

Skrevet

Her går det stort sett 2 timer mellom ammingen utenom hvis hun sover ute i vogn, men i kveld ga hun uttrykk for sult litt før så da forsøkte jeg med pupp, noe hun ikke ville ha. Tvinger henne ikke til å ta den, legger henne til og tilbyr, men vil hun ikke ha så avbryter vi forsøket og prøver igjen senere.

Men det hjalp med søvn, så da hun hadde sovet en halvtimes tid så ville hun ta puppen igjen, så det har nok noe for seg det med hvile-mat-aktivitet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...