Bethenc Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Hei igjen jenter. Jeg har på mine to tidligere forsøk gått på ouregon, men ettersom vi har valgt å reise til danmark har medisineringen også blitt anderledes og jeg er satt over på Menopur. Noen som vet forskjellen og hvordan har dere syntes st dette har vært? Bethen
Chaiemae Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har tre forsøk på gonal-f og to forsøk på menopur. Har fått bedre egg på menopur og skal også ha det på forsøk nr. 6. Mange sier at de får bedre kvalitet men færre egg med menopur. Jeg har jo lite egg uansett, men det høyeste antallet hadde jeg på siste forsøk med menopur. Det er også det eneste forsøket jeg har blitt gravid på (dessverre ble det ikke noe ut av det).
LykkeligSomMamma Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Det sies at for noen modner menopur eggene annerledes. Det inneholder lh i tillegg og fsh'et i menopur er naturlig fremstilt istedet for syntetisk. Vidunderkur for noen men ikke alle. Ikke bekymre deg for at du må blande selv det går mye bedre enn en tror først:)
MK73 Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Som de andre sier, Menopur har LH i tillegg (det har i alle fall ikke Puregon). Legene har også sagt til meg at mange får færre, men bedre, egg med Menopur. Det gjelder for endel, men ikke for alle. Jeg hadde gode egg med Puregon også (tre forsøk), men med Menopur (så langt et forsøk) ble jeg for første gang gravid.. Hadde færre egg enn på de andre forsøkene da jeg kom til uttak, men de tok ut noen modne og noen umodne egg, så hvis man teller de umodne så var det ikke så ille antall. Dessuten ble det foster av et av de modne og et av de umodne! Rent praktisk er det litt mer "herk" med Menopur fordi det skal blandes like før sprøyta settes, men det går helt fint. Ikke noe problem :-) Lykke til med forsøket!
Fatu Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Oi, her var det mye bra info, jeg starter med Menopur den 28 jan siden jeg fikk ingen modne egg med gonal-f. Begynner rett på 300 ie så jeg er kjempe spent. Bethnec du får informere oss om hvordan det går med deg.
Bethenc Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2009 Jeg synes alle får så mye, jeg skal gå på 75 i to dager og 150 resten av dagene, jeg er redd jeg ikke får noe særlig med egg.,,, hmmm... Godt å høre at det er flere som skal gå på de medisinene og som vi kan samkjøre med.... er veldig spent på hvordan jeg reagerer på menopur i stedenfor pyregon.... hmmm
lindynatt Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Jeg tålte ikke menopur, ble deprimert av det. Synes stikkingen var værre og blandingen et herk, men vendte meg til det. Legen jeg gikk til den gangen mente menopur var bedre enn puregon pga lh og fsh og mente at eggkvaliteten ble bedre. Fant en artikkel som sa det samme for noen år siden.
Chaiemae Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Det er ganske vanlig å gå på lave doser når man er så ung som deg ) Skulle ønske jeg kunne det for mine medisiner kommer på 15000-20000 kr per forsøk.
Fatu Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 Tror vel den kostnaden er ganske lik for alle, er på første forsøk og har nå betalt ca 24 000. Bra vi får tilbake det over 15 000 :-)
Chaiemae Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 Det er nok dessverre ikke alle som får igjen penger. Har til nå brukt nesten 250 000 kr på drømmen om å bli mor.
LykkeligSomMamma Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 Må si meg enig med chaiemae- frem til 2009 er det kun heterofile par som fikk dekket det over 15000. Single må fortsatt ut med masse penger. Det er bittert. Aner ikke hva vi har brukt, tipper opp mot 200 000, alt av egen lomme.
Bethenc Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 21. januar 2009 Jeg tenkte ikke penge messig..hehe... jeg tror at uansett hvor mye penger man legger ned i denne prøverørs greia ønsker alle det samme- nemlig å bli gravid. Men du ble deprimert av medisinene? hva da legene da?
Fatu Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 Milde himmel, trodde det var samme regel for de som gjorde det privat!! Så man får ingen støtte i det hele tatt hvis man er ved en privat klinikk????
LykkeligSomMamma Skrevet 21. januar 2009 #14 Skrevet 21. januar 2009 hei, det er ikke privat eller offentlig klinikk som avgjør o nav gir støtte, men sivilstand. Single får ikke.
lindynatt Skrevet 21. januar 2009 #15 Skrevet 21. januar 2009 Jeg ble deprimert ja. Vel legen jeg gikk til den gangen trodde ikke på meg, neste gyn (byttet) tok meg alvorlig og stimmulerte kun med puregon, men etter det forsøket gav vi oss.
Lilja_76 Skrevet 22. januar 2009 #16 Skrevet 22. januar 2009 Under mitt første forsøk gikk jeg på puregon. Ble da 9 befrukta, kun ett overlevde til innsetting. Ingen graviditet... Forsøk nr. 2 gikk jeg på menopur. Selv om jeg ble ganske kvalm og dårlig i stikkeperioden, ble det likevel 10 egg ut. To stk overlevde til innsetting. Denne gangen ble jeg gravid:-) Har også hørt at menopur ofte gir færre egg, men bedrer kvaliteten. For oss ble det iallefall full klaff. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå