Luddes mamma Skrevet 19. januar 2009 #1 Del Skrevet 19. januar 2009 Noen har satt på pauseknappen i livet mitt, og jeg må pent vente... I dag har jeg fått første time til utredning. 24 februar... Men det var på en privat klinikk og ikke sykehuset der jeg skulle få det! I dag ringte de fra sykehusets gyn.avd. vedr tid for min utredning. "Vi har så lange ventetider og på et sykehus er det vanskelig for legene og følge opp en pasient så da kan det bli mange leger og lengre tid. Vi anbefaler deg å ta kontakt med en privat klinikk"!!! Helt utrolig. Jeg ringte en anbefalt privat klinikk og jeg fikk tid om 5 uker. Da har jeg ventet i nesten 3 mnd på å få første time til en utredning som kan ta mange måneder... Utrolig frustrerende tid. Vil jo egentlig bare forsøke igjen, men vi har bestemt oss for å se hva utredningen sier først. Alle sier jeg usansett må komme meg helt på beina igjen og være glad for livet som det er, før man prøver igjen. De som sier det har ikke mistet 3 ganger på under ett år... Skulle ønske jeg bare ville ha ett barn... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139477212-pauseknappen/
melina, glad mamma Skrevet 19. januar 2009 #2 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei luddes mamma! Syntes dette var utrolig dårlig unnskyldning fra dem på sykehuset. Da jeg mistet, ble jeg høyt prioritert, de sto på som bare det for meg. Det du opplevde burde gjort at de tok de blodprøvene i alle fall. Jeg ringte sykehuset i Haugesund (der jeg holder på med IVF) dagen etter MA, fikk et skjema i posten som laboratoriet på sykehuset her jeg bor skulle følge, og de tømte en hel del glass. Det kan da umulig være så tidkrevende at de ikke kan ta disse blodprøvene. Det tar max 15 min å gjøre det. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ringt til den private klinikke du skal til, og spurt om det er mulig å ta blodprøvene nå. Da kan du jo få svar om 3 mnd fra i dag. De andre undersøkelsene får du jo svar på samme dagen (det gjorde i alle fall jeg), så dette trenger ikke ta så lang tid som de vil ha det til. Men å analysere prøvene må jo ta den tiden det tar da. Dette mener jeg du burde fått tilbud om rett etter de fant ut hva som feilet fosteret ditt. Nei, ble litt lei meg på dine vegne at du ikke blir behandlet penere. Det er tross alt ikke så mange som opplever det samme som deg. Ta vare på dere selv nå. Skjønner at dere lengter etter å prøve igjen, men forstår også at dere vil vente til dere får ett svar. Du har opplevd mye tøft på ett år! Det er tøft at du fortsatt står oppreist, spør du meg. Lykke til, håper dette går bra for deg. Klem ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139477212-pauseknappen/#findComment-139480286
Luddes mamma Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 20. januar 2009 Hei melina med spire Jeg er forresten født på Haukeland, men bor nå av alle steder i Stockholm.. Da jeg fikk tid på den private klinikken, spurte jeg om det evt var prøver som kunne tas i forkant av timen. Men fikk nei. Det er opp til legen å bestemme hvilke tester som skal tas, og det skulle bestemmes på timen den 24 februar... Så jeg får vel pent vente. Ringte sykehuset i dag for å få alle journaler og rapporter tilsendt, så jeg slipper å gå din igjen. Blir i elendig humør av å se byggningen. Takk for dine fine ord, ta vare på deg selv og din lille spire! Jeg støtter meg på dere ; ) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139477212-pauseknappen/#findComment-139483467
Luddes mamma Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 20. januar 2009 Du skrev Haugesund - ikke Haukeland... Litt ordblind der. Haugesund er fint : ) Hadde en kjæreste der for mange år siden! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139477212-pauseknappen/#findComment-139483477
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå