Gå til innhold

sykemelding i permisjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at jeg kan få forlenget permisjonen dersom jeg har vært syk og fått sykemelding ? Har slitt med en komplisert brystbetennelse med brystbyll, og har brukt mye av tiden de siste 2-3 ukene på legebesøk og behandling, og det har jo tatt veldig på både for meg og lillegutt..hadde vært supert å "fått tilbake" disse ukene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vdit jeg har skjønt må utg pkt da være at du ikke har kunnet ivareta ditt barn. Dette må det en utvidet legeerklæring og søknad til. Tviler på at det er mulig med bare for 2-3 uker...

Venter på svar på min søknad nå, men det er 5 mnd fulltid og 3 mnd halv tid.....

Skrevet

Dersom du har vært så syk at du har vært helt utav stand til å ta deg av barnet kan du bli sykemeldt og barnets far kan overta din permisjon i den aktuelle perioden. Så dessverre tviler jeg på at du har noen rettigheter her..

Skrevet

Såvidt jeg vet holder det ikke med vanlig sykemelding. Du må få bekreftelse fra lege om at du ikke er i stand til å ta deg av barnet ditt. Som regel overtar da far permisjonen din. Hvis du kan dokumentere at du har fått hjelp av andre for å passe på barnet ditt, kan du imidlertid få forlenget permisjonen.

Skrevet

Jeg tror ikke du får det.Når jeg fikk mitt 1 barn ble jeg innlagt på sykehus i 4 uker.Fikk mye morfin pga smerter så jeg husker ikke de første ukene av sykehusoppholdet.Jeg var ikke istand til å ta meg av babyen som da var 3 mnd.Men når jeg ble frisk og utskrevet kom problemet med nav.De nektet meg permisjonen tilbake men jeg ga meg ikke.Legen på sykehuset ringte nav etter jeg hadde noen runder med dem først og da ordnet det seg.

Du kan jo prøve å søke om det.Får jo enten ja eller nei til svar

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...