Aquanimba Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Har en nydelig liten plugg på 6,5 mnd. Ette råd fra helsesøster, valgte vi å avvenne med melk på natten. Gutten er god og rund, og helsesøster mener han heller kan få vann. Vi begynte i begynnelsen av desember, og etter ett par netter med litt protest, gikk overgangen helt greit. Junior fikk siste kveldsmåltid rett før 20, og fikk vann en gang eller to om natten, før det var ok m ed melk mellom 05-06 neste morgen. Nå han han være syk en periode,og som mange andre foreldre beskriver, sklir jo alt av rutiner lett ut i den forbindelse. Nå skal vi i mideltid i gang igjen. Prøvde meg i natt, men han hadde spist svært lite til kvelds, så endt emed at han fikk kl 0030, og en gang klokken 0500. Gutten hyler jo, når han ikke får, og virker jo sulten, men det jo natten, og han er som sagt god og rund. Noen tips? Sover rett ved siden av han, og snakker lavt, og sstryker på han ,gir vann og smokk, men gutten er mildt sag uenig med mor. Kjempesliten for tiden, men ønske rå få til dette,da det kan gi mer ro til hele familien nattestid. Hva bør jeg gjøre? Ta han opp? Bare fortsett eå være der for han, ikke gi meg whatsoever, vel og merke om gutten har spist det han skal på kvelden? Trenger råd fra dere driftige mødre:)
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Jeg synes 6 mnd er for tidlig å avvenne jeg da... min mening... Selv om alle helsesøstre sier det. Min gutt spiste ikke 4 fulle faste måltider om dagen da han var så liten, og var tydelig sulten på natten... Han er forøvrig nå 10,5 mnd og spiser fortsatt på natten.. vet han ikke trenger det nå, men har ikke ork til å begynne avvenning ennå. Snaaaart!!!
Aquanimba Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2009 Uff. Ja, er egentlig litt enig der. Men når HS kommer med argumenter om at det blir vanskelig/tungt for han å åme seg fremover, krabbe osv, så er det ikke så lett å stå imot... Han spiser jo opp alt han får på natten også, og virke rjo sulten.. Spiser også bra om dagen, grøt eller velling til frokost, melk til lunsj, middagsglass (stort) og fruktmos, så liten flaske melk, så velling eller melk til kvelds... Er ikke dette ganske mye da?? Eller? Min første, og vil nødig gjøre feil...
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Skjønner at man hører på HS, det er jo de man går til hvis man lurer på noe... Men mange HS'er sier mye rart også.. Man kjenner barnet sitt best selv. Jeg forstår du har en stor plugg da..hehe. Men de fleste går av seg "det ekstra" når de begynner å bevege seg mer, kjenner fler eksempler på det. Vet ikke om din gutt spiser ekstra mye, min var nok heller småspist, og er fortsatt (derfor jeg sliter litt med å gå igang med avvenning) Hadde det vært meg hadde jeg gitt melk på natten en stund til, hvis han virker så sulten som du sier. Hvis han ikke har fått noe tenner heller, så hadde jeg ikke stresset. Heller tenk på avvenning når tennene begynner å komme.. Mulig mange er uenig med meg nå da, dette er bare min personlige mening. Eller hva med å gi grøt til kvelds, jeg pleide å gi så mye han ville på kvelden i håp om at han skulle sove lenger før han ble sulten.
Aquanimba Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2009 Høres fornuftig ut... Har gitt den Småfolk nattgrøten noen ganger, uten at jeg egentlig føler at den hjelper såååå mye,som Småfolk vil ha det til i allefall:). Kanskje fornuftig å gi han en stund til, han sier kanksje i fra selv også, når han ikke har behov? Han er jo ikke så gammel ennå... Hmm...HS fikk nesten flass på tlf, når jeg fortalte at han fikk mat om natten igjen, når jeg ringe ifb m sp mål om sykdom.. Underlige damer...
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Hei. Sønnen min (nå 2,5 år) ble nattavvent da han var 5,5 mnd. Da fikk han mme + 3 måltider med fast føde. Han var også en stor plugg. Første natten var han så sinna, men sovnet etter en stund og sov til 07 dagen etter. Andre natta våknet han 1 gang, fikk vann og sovnet igjen, våknet i 7-tiden dagen etter. Tredje natta våknet han ikke i det hele tatt og sov da 12 timer i strekk. De bør jo få en del fast føde på dagen før man begynner med nattavvenning. . Nå står snart dattera mi for tur. Hun er 5,5 mnd og har så vidt begynt med 3. måltidet med fast føde. Stor plugg hun også. De går veldig fort av seg det ekstra. Sønnen min er en slank lite gutt nå : =
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Synes det virker som mange helsesøstre er underlige damer jeg, og alle sier så forskjellig om de samme tingene, og jeg har på følelsen av at mange praktiserer som de gjorde for 30 år siden... Gutten min gikk nå om ikke annet fra to til ett måltid når jeg begynte med kveldsgrøt, så litt effekt har det jo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå