Gjest Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Gutten vår på 11 mnd har de siste dagene hatt veldig hard avføring, liksom små, harde klumper som vi bare kan helle rett ut av bleia og opp i do... Han har ikke fått noe spesiell ny mat, bare prøvd seg litt på yoghurt + gått over til NAN 3. Noen som har erfaringer som dette? Han får ikke morsmelk lenger og når jeg tenker meg godt om startet egentlig denne bæsjen da han startet med NAN 3. Tips til hvordan få en mykere avføring? Merker at han plages av dette spes ved leggetid.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har ikke så mye erfaring med de som er så store og for mme, men her har vi funnet ut at rikelig med vann er det som skal til for å få en litt bedre konsistens. Du kan jo gi litt svisker/sviskesaft et par dager, pluss masse vann, for å se om det hjelper. Det kan jo være NAN3?
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Hva med å gå tilbake til Nan2 for en periode og etter noen uker så prøver du igjen, bare denne gangen så blander du feks 50/50. Samtidig så gir du litt sviske og feks biola til et av måltidene.
Slæsh84 Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Gi enn del sviskemos/drikk(helst lag det selv for da er det sterkere å mer effektivt,malt ekstrakt, masser rundt navlen ei stund flere ganger til dagen. Hvis ikke det hjelper hadde jeg gått til helsestasjonen å hørt. Her prøvde vi alt,å da måtte vi begynne med dufalak,har gitt henne det siden torsdag... Husker ikke sist hun hadde avføring da,å på fredag kom en hel del. Skal gi 3ml morgen og kveld i 1uke... Men hør alltid med helsesøster først!!!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Tulla har heldigvis aldri hatt så hard avføring, men det har hendt at den har vært litt hard. Det jeg har gjort er enten å bruke sviskemos i grøten, eller det som jeg har gjort mer i det siste er å gi veldig moden banan. Det er visstnok slik at veldig moden banan gjør at avføringen blir mykere, mens fast banan gjør den fastere. Siden hun allikevel spiser 1/2 til en hel banan hver dag på ettermiddagen, så bruker jeg det til å regulere magen hennes. Det fungerer veldig bra her. Hun er også 11 mndr.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Sviskemos funker bra her! Har gitt henne litt maltekstrakt i grøten også.. Gir det ofte som forebyggende, etter en lang periode med litt hard mage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå