Stoge Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Han får kun morsmelk og går vanligvis lenge mellom hver gang, men nå begynner jeg å bli litt stresset. Gutten min på 5 måneder har ikke hatt avføring siden 1. nyttårsdag! Har noen opplevd lignende?
Lotta med novembergutt Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Man sier jo at det kan gå lenge mellom hver bæsj når de får mm, men all fornuft sier jo at det ikke er bra å gå så lenge uten å få ut avfallsstoffene. Snakket en del med minis kiropraktor om dette, og han sa det samme - bæsjen må ut Ville oppsøkt kiropraktor og fått ham/henne til å trykke litt så systemet settes igang Men farlig er det selvfølgelig ikke!
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Jeg kontakta helsesøster for det samme da det begynte å nærme seg 2 uker siden junior bæsja. Var vel rundt 6-7 uker da. Helsesøster sa at hvis det gikk over 14 dager burde jeg blande ut mm med malt (tror jeg det var) og gi han, det fikk visst systemet igang. Vet ikke hva de andre kloke damene her inne sier, men kontakt helsesøster og hør...
Stoge Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2009 Ser ut til at jeg må det. Gikk to uker sist gang, men nå begynner det å bli litt drøyt.
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Du kan prøve "termometertrikset"... Ta tempen (smør termometeret med salve eller lignende først) og beveg det forsiktig rundt når du har stukket det inn. Det stimulerer bebisen til å trykke. Gjorde det på minin her i huset da det hadde gått nesten to uker - og det funka som bare det. Q-tips med olje på som trykes rundt endetarmsåpningen kan også funke.. Lykke til )
En snupp - og en knert i magen Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Jenta vår begynte også sånn på den alderen. Men vi startet med grøt da hun var 5 mnd. og ga noen skjeer sviske etter grøten - da ble det fart på ting. Om du ikke vil pumpe deg og ha i malt, så er småfolk sin sviskepure fras 4 mnd., og han kommer sikkert til å like den (her elsker hun den fortsatt). Du trenger jo ikke gi han grøt, men svisker rett fra glasset.
lillepixie Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Her gikk det hele 21(!) dager en gang uten bæsj og han fikk bare pupp da. Vi prøvde "alt",men ingenting funka. Jeg ble jo nesten litt bekymra, men plutselig en dag kom det en kjempebæsj..hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå