Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle begynne å pumpe meg litt og fryse ned. Har fått en del melk. Gutten min er bare 11/2 uke gammel. Når på dagen pumper dere? Vil ikke risikere at han ikke får nok når han vil ha. Hvor lang tid tar det før puppen er fylt igjen etter pumping? Og hvis jeg har lyst til å gi flaske et måltid, eller at far skal gi. Hvor mye på et måltid? Er litt grønn jeg, så håper på svar. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg pumper på morgenen, for da er det mest melk:)

Leste akkurat i "Mamma for første gang" at babyer skal ha 150 ml pr kg kroppsvekt.

4 kg baby - 600 ml i døgnet fordelt på seks måltider blir 100 ml pr måltid

6 kg baby - 900 ml i døgnet fordelt på seks måltider blir .. ja du skjønner tegninga.. Hoderegning:oP

Nå er jo sikkert 6 måltider litt lite for en baby på 1,5 uke.. Gutten min spiste jo nesten en gang i timen i begynnelsen;) Så du må sikkert prøve deg fram litt.. Teori og praksis er jo som kjent ikke alltid det samme:)

Ellers vil babyen tømme brystet mye bedre enn du klarer å gjøre vha pumping, så det vil ikke være heeelt tomt hvis han plutselig skulle bli sulten rett etter at du har pumpa deg. Hvis du pumper litt hver dag vil jo produksjonen gå opp også..

Skrevet

Ja, og forresten...

Har også lest følgende

Første time etter amming fylles 50% av brystet opp igjen.

Andre time etter amming fylles 25% av brystet opp igjen.

Tredje time etter amming er brystet så godt som fullt.

Produksjonen i fjerde og femte time etter amming er veldig liten, så man tjener ikke noe på å spare på melka..

Er iallfall det jeg har lest..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...