serin@ Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Poteter, gulerøtter, brokoli og waldorfsalat. Og god fløtesaus til! Pleier jeg å ha til svinekamen
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Poteter, gullrøtter og brokkoli er i boks allerede. Hørtes godt ut med føtesaus da;) Har også hørt at det er godt med soppstuing til?
3b@rnsmor-30* Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 kokte grønnsaker, kokte poteter og karrisaus pleier vi å ha!
serin@ Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Har waldorfsalat til for å ha litt søtt til det salte kjøttet. Så i mitt hode funker ikke soppstuing da det er salt.. Hmm..eller kansje alikavel?!
Himmel og hav Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Jeg pleier å ha fløtegratinerte poteter, grønnsaker og soppsaus. Jeg har fått det med en slags sennepssaus til en gang også, og det ar veldig godt, men aner ikke hvordan den var laget.
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Vi hadde røkt svinekam i går og hadde følgene ved siden av: Blomkålpuré (i stedet for poteter, vi kjører litt lite karbohydrater i kostholdet, puréen er skikkelig nam og anbefales, lavkarbo eller ei. Blir som en spenstig potetmot.), brokkoli og gulrøtter. Blomkålen blir "saus-alibiet" vårt, så vi bruker sjyen som du får av svinekammen over. Tips: filitér kammen før du steker den, så slipper du helvetet med å å den reinskjært etter at den kommer ut av ovnen (au, fingrene).
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Svarte! Den har stått inne i 30 min allerede. Grrrr. Men gubben tåler heldigvis endel varme på fingrene, så han tar på seg jobben. Haha. Godt råd ang soppstuingen.. den er som du sier over her: salt. Så det kan bli for mye, Tenkte på sånn brune bønner i saus da!?? Det er jo kjempegodt til salt kjøtt fordi den er litt søt;)
*Udon'tKnowMe* Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Jeg mååå ha surkål til =) Og hjemmelaga brunsaus, brokkoli stekt i litt kikkoman og gulrøtter =) MMMM =)
stjertløvetann Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Svigermor bruker sennepssaus til, og det liker tilogmed jeg som ikke kan fordra sennep
Serial mom Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Nå har dere sikkert alt spist, men neste gang kan du teste å legge ananas-ringer i forma sammen med kjøttet når det stekes, det er kjempegodt. ellers er potetmos, brekkbønner/aspargesbønner og saus fast tilbehør til søkt svinekjøtt av div. slag.
hund&barn@fullrulle Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 Poteter, kålrotstappe og sjysaus Nam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå